Page 31 - Kalemyar
P. 31

Tartışma Sonuç ve Öner�ler
                                                                                      Kaynakça
                             L�selerde  görev  yapan  öğretmenler�n  okul
                      kültürüne  �l�şk�n  görüşler�n�n  bazı  değ�şkenlere   Ada, Ş. ve Ayık, A. (2008). İlköğret�m okullarında okul
                      göre  bel�rlenmes�  amacıyla  Google  forms  üzer�nden   kültürü. Sakarya Ün�vers�tes� Eğ�t�m    Fakültes�
                      oluşturulan  ankette  tüm  maddeler  olumlu  formdadır.   Derg�s�, (16), 26-39.
                      Anket  doğrusal  ölçek  formunda  hazırlanmıştır.
                      Anketten alınab�lecek toplam puan 10 �le 50 arasında   Alemdar,  M.Y.  ve  Köker,  N.  E.  (2013).  Öğrenc�ler�n
                      değ�şmekted�r.  Araştırmadan elde ed�len b�lg�lere göre   okul kültürü algısı üzer�ne ampr�k b�r
                      araştırmaya katılan l�selerde görev yapan öğretmenler�n   araştırma:Ege  ün�vers�tes�  �let�ş�m  fakültes�  örneğ�.
                      algılarına  göre  okullarında  var  olan  okul  kültürler�n�   Global Med�a Journal: Turk�sh    Ed�t�on, 3(6), 230-
                      genel  olarak  poz�t�f  buldukları  ama  gel�şt�r�leb�l�r   261.
                      konuların olduğu söyleneb�l�r. Bu açıdan bakıldığında   Arslan,  H.,  Satıcı, A.  ve  Kuru,  M.  (2007).  Resm�  ve
                      ülkem�zdek� l�seler�n güçlü okul kültürler� �ç�n gerekl�   özel �lköğret�m okullarının kültür ve    etk�l�l�k
                      altyapıya sah�p oldukları düşünüleb�l�r. Yalnız burada   düzeyler�n�n  karşılaştırılması.  Kuram  ve  Uygulamada
                      genel  b�r  yargıya  varab�lmek  �ç�n  eldek�  ver�ler  ve   Eğ�t�m Yönet�m�, 13(3),   371-394.
                      bulgular yeterl� değ�ld�r. Pandem� neden�yle ülkem�zde
                      bütün  türdek�  okulların  kapalı  olması  anketler�  Güçlü,  N.  (Ed�tör).  (2014).  Okul  Kültürü.  1.  Baskı.
                      yapmak  �ç�n  saha  çalışmasına  çıkmayı  kısıtlamıştır.  Ankara:Pegem Akadem�.
                      Ulaşılan öğretmenler okul whatsapp gruplarıyla sınırlı
                      kalmıştır. Aynı  zamanda  uygulanan  anket�n  geçerl�l�k  Kantek,  F.,  Baykal,  Ü.  ve  Altuntaş,  S.  (2010).  Okul
                      ve  güven�rl�k  testler�  yapılmamıştır.  Bundan  dolayı  kültürü ölçeğ�n�n gel�şt�r�lmes�.
                      araştırmanın d�kkat çeken b�r bulgusu olmamıştır. Oysa
                      l�teratür  tarandığında  okul  kültürüne  a�t  görüşler�n        Anadolu Hemş�rel�k ve Sağlık B�l�mler� Derg�s�,
                      bazı  değ�şkenlere  göre  anlamlı  farklılıkları  olduğu   13(4), 36-43.
                      görülmüştür.
                                                                    Terz�,   A.R.   (2005).   İlköğret�m   okullarında
                             Sonuç  olarak,  pandem�  koşulları  b�tt�kten   örgüt  kültürü.  Kuram  ve  Uygulamada  Eğ�t�m
                      sonra  geçerl�l�k  ve  güven�rl�k  testler�  yapılmış  b�r   Yönet�m�, Yaz(43) 423-442.
                      okul  kültürü  ölçeğ�  �le  saha  çalışmaları  yapılarak
                      bulgular yen�den değerlend�r�leb�l�r. Ve l�selerde görev   Yavuz,  Y.  ve  Yılmaz,  E.  (2012).  Resm�  ve  özel
                      yapan öğretmenler�n okul kültürüne �l�şk�n algılarıyla   �lköğret�m okullarının okul kültürü üzer�ne   öğretmen
                      �lg�l�  ülkem�zde  bu  alanda  yapılan  çalışmalara  katkı   ve  öğrenci  görüşleri.  Internat�onal  Journal  of  New
                      sağlayab�l�r.  Y�ne  yapılacak  çalışma  doğrultusunda   Trends İn Arts, Sports &   Sc�ence  Educat�on  (Ijtase),
                      okullarda  eğ�t�m  ve  öğret�m�n  kal�tes�n�  arttıracak   1(3), 76-90.
                      öner�lerde bulunulab�l�r.















                                                                                                            31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36