Page 31 - Kalemyar
P. 31
Tartışma Sonuç ve Öner�ler
Kaynakça
L�selerde görev yapan öğretmenler�n okul
kültürüne �l�şk�n görüşler�n�n bazı değ�şkenlere Ada, Ş. ve Ayık, A. (2008). İlköğret�m okullarında okul
göre bel�rlenmes� amacıyla Google forms üzer�nden kültürü. Sakarya Ün�vers�tes� Eğ�t�m Fakültes�
oluşturulan ankette tüm maddeler olumlu formdadır. Derg�s�, (16), 26-39.
Anket doğrusal ölçek formunda hazırlanmıştır.
Anketten alınab�lecek toplam puan 10 �le 50 arasında Alemdar, M.Y. ve Köker, N. E. (2013). Öğrenc�ler�n
değ�şmekted�r. Araştırmadan elde ed�len b�lg�lere göre okul kültürü algısı üzer�ne ampr�k b�r
araştırmaya katılan l�selerde görev yapan öğretmenler�n araştırma:Ege ün�vers�tes� �let�ş�m fakültes� örneğ�.
algılarına göre okullarında var olan okul kültürler�n� Global Med�a Journal: Turk�sh Ed�t�on, 3(6), 230-
genel olarak poz�t�f buldukları ama gel�şt�r�leb�l�r 261.
konuların olduğu söyleneb�l�r. Bu açıdan bakıldığında Arslan, H., Satıcı, A. ve Kuru, M. (2007). Resm� ve
ülkem�zdek� l�seler�n güçlü okul kültürler� �ç�n gerekl� özel �lköğret�m okullarının kültür ve etk�l�l�k
altyapıya sah�p oldukları düşünüleb�l�r. Yalnız burada düzeyler�n�n karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada
genel b�r yargıya varab�lmek �ç�n eldek� ver�ler ve Eğ�t�m Yönet�m�, 13(3), 371-394.
bulgular yeterl� değ�ld�r. Pandem� neden�yle ülkem�zde
bütün türdek� okulların kapalı olması anketler� Güçlü, N. (Ed�tör). (2014). Okul Kültürü. 1. Baskı.
yapmak �ç�n saha çalışmasına çıkmayı kısıtlamıştır. Ankara:Pegem Akadem�.
Ulaşılan öğretmenler okul whatsapp gruplarıyla sınırlı
kalmıştır. Aynı zamanda uygulanan anket�n geçerl�l�k Kantek, F., Baykal, Ü. ve Altuntaş, S. (2010). Okul
ve güven�rl�k testler� yapılmamıştır. Bundan dolayı kültürü ölçeğ�n�n gel�şt�r�lmes�.
araştırmanın d�kkat çeken b�r bulgusu olmamıştır. Oysa
l�teratür tarandığında okul kültürüne a�t görüşler�n Anadolu Hemş�rel�k ve Sağlık B�l�mler� Derg�s�,
bazı değ�şkenlere göre anlamlı farklılıkları olduğu 13(4), 36-43.
görülmüştür.
Terz�, A.R. (2005). İlköğret�m okullarında
Sonuç olarak, pandem� koşulları b�tt�kten örgüt kültürü. Kuram ve Uygulamada Eğ�t�m
sonra geçerl�l�k ve güven�rl�k testler� yapılmış b�r Yönet�m�, Yaz(43) 423-442.
okul kültürü ölçeğ� �le saha çalışmaları yapılarak
bulgular yen�den değerlend�r�leb�l�r. Ve l�selerde görev Yavuz, Y. ve Yılmaz, E. (2012). Resm� ve özel
yapan öğretmenler�n okul kültürüne �l�şk�n algılarıyla �lköğret�m okullarının okul kültürü üzer�ne öğretmen
�lg�l� ülkem�zde bu alanda yapılan çalışmalara katkı ve öğrenci görüşleri. Internat�onal Journal of New
sağlayab�l�r. Y�ne yapılacak çalışma doğrultusunda Trends İn Arts, Sports & Sc�ence Educat�on (Ijtase),
okullarda eğ�t�m ve öğret�m�n kal�tes�n� arttıracak 1(3), 76-90.
öner�lerde bulunulab�l�r.
31