Page 32 - Kalemyar
P. 32

Zafer KORKMAZ



                                 2023 EĞİTİM VİZYONU IŞIĞINDA “BEŞERLİKTEN

                                              İNSANLAŞMAYA” MESELESİ



































                             Bilindiği  gibi  2018  yılı  sonbaharında      Ziya  Hoca  “İnsanoğlunun  bugüne

                      Millî  Eği�m  Bakanlığımız   “2023  Eği�m      kadar  sahip  olduğu,  geçmişi  binlerce  yıla


                      Vizyonu”  adlı  çalışmayla  ülkemiz  eği�m     dayanan  bilimsel  ve  kültürel  birikimin  kimi
                      öğre�m sisteminin temel felsefesini ve yeni    zaman  yaşananları  açıklamakta  yetersiz

                      bakış  açısını  tanımladı.  Birçok  konu  başlığı   kalabildiğini, insan ve teknoloji etkileşiminde

                      ve  ayrın�lı  zaman  çizelgeleriyle  nelerin   ibrenin  makineleşme  yönünde  ilerlediğini,
                      hangi  paradigmalar  ışığında  yapıldığı  veya   bu  makineleşmeyle  birlikte  insanın  özünde


                      yapılacağı  açıklandı.  Ülkenin   eği�mine  dair   birtakım  yi�mler  yaşadığını  belirtmektedir.

                      strateji  belgesi  olarak  da  tanımlanabilecek   Bu  makineleşme  sürecinin,  insanın  özünü

                      “2023  Eği�m  Vizyonu”  kitapçığında  en  ilgi   yi�rmesine  sebep  olmasına  karşı  durmanın


                      çekici  kısımlardan  biri  de  sayın  Milli  Eği�m   gereğini  belirtmekte  ve  insanoğlunun
                      Bakanımız  Ziya  Hoca’nın  girişte  ele  aldığı   giderek  kendine  yabancılaşma  sürecine


                      yazısıdır. Z iya Hoca, bu yazısıyla eği�me dair   yeni eği�m ekosistemimiz ile esaslı bir şerh

                      strateji belgesinin bir nevi öze�ni yapmış�r.  düşmek  sorumluluğuna  sahip  ol duğumuzu


                                                                     ha�rlatmaktadır.  İnsan,  araçlar  bakımından
                                                                     zenginleşse de insanlığın ortak amaçlarından

                                                                     uzaklaş�ğında  ça�şmalar  ve  uluslararası




                   32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37