Page 29 - Kalemyar
P. 29
Son olarak, her okulun güçlü ya da zayıf b�r paylaşılan Google forms anket l�nk�nden sonra
kültürü vardır. İletişimin yeterl� olmadığı makul değer, değerlend�rmeye 29 anket alınmıştır. Araştırmaya
�nanç ve tutumların paylaşılmadığı zayıf b�r okul katılan öğretmenlere a�t k�ş�sel b�lg�lere a�t özell�kler
kültüründe öğrenmenin gerçekleşmesi de zorlaşacaktır. tablo 1’de ver�lm�şt�r.
Bu sebeple okulda öğrenc�n�n �stenen amaçlar
doğrultusunda gel�şmes�n� sağlamak �ç�n olması Tablo 1. Örneklem Grubuna İl�şk�n K�ş�sel
gereken değerler, normlar ve �nançlardan oluşan güçlü B�lg�ler
b�r okul kültürü gerekl�d�r (Terz�, 2000; Akt. Yavuz ve Değ�şken Düzey n %
Yılmaz, 2012:77). Doğal olarak güçlü kültürler, temel Kadın 22 75,9
değerler�n paylaşıldığı kültürler olarak n�telen�rse zayıf Erkek 7 24,1
kültürler de bunun tam ters� b�r durum söz konusudur. C�ns�yet
Zayıf kültürler paydaşlarca ana değerler�n tam olarak 0-5 yıl 1 3,14
paylaşılmadığı kültürler olarak görüleb�l�r (Arslan, 6-10 yıl 12 41,4
Satıcı ve Kuru, 2007:373). 11-15 yıl 6 20,7
Meslek� Kıdem 16-25 yıl 7 24,1
Amaç 26 ve üzer� yıl 3 10,3
L�sans 18 62,1
Bu araştırmada l�se okullarında görev yapan L�sansüstü 11 37,9
öğretmenler�n çeş�tl� değ�şkenlere göre okul kültürüne
�l�şk�n görüşler�n�n bel�rlenmes� hedeflenm�şt�r. Eğ�t�m Düzey�
Araştırmada bu amaca h�zmet etmes� amacıyla aşağıda N�tel�kl� L�se 12 41,4
ver�len problemlere cevap aranmıştır. Anadolu, Mes- 17 58,6
Görev Yaptığı-
Problem: nız Okul Türü lek� ve Tekn�k
L�se
1. N�tel�kl� l�se ve Anadolu türündek� l�selerde
görev yapan öğretmenler�n okul kültürüne Tablo 1’de görüleceğ� üzere araştırmaya
�l�şk�n algıları nelerd�r? katılanların 22’s� kadın, 7’s� erkekt�r. Bu farkın
2. N�tel�kl� l�seler ve Anadolu türündek� l�selerde sebeb� kadınların erkeklere oranlara daha �şb�rl�ğ�ne
görev yapan öğretmenler�n okul kültürü dayalı meslektaş desteğ� verd�ğ� sonucu çıkarılab�l�r.
boyutlarına �l�ş�k�n algıları c�ns�yet, eğ�t�m Katılımcıların kıdem durumlarının dağılımı �se 6-10
düzey�, meslek� kıdem, branş değ�şkenler�ne yıl arasında toplanmıştır. 0-5 yıl arasında görev yapan
göre farklılık göstermekte m�d�r? öğretmen sayısı 1 �ken 26 yıl ve üzer� görev yapan
öğretmen sayısı 3’tür. Bunun sebeb� olarak �lk öğretmen
Yöntem atamalarında l�seler�n pek terc�h ed�lmemes� ve meslek�
kıdem �lerled�kçe l�selerde çalışmayı öğretmenler�n
Araştırmanın Model�, Evren ve Örneklem pek terc�h etmed�ğ� düşünüleb�l�r. Ankete katılan
L�selerde görev yapan öğretmenler�n öğretmeler�n yarısından fazlası l�sans mezunu �ken
görüşler�ne dayalı olarak yapılan bu araştırmada l�sansüstü mezunu öğretmen sayısı 11’d�r. Son olarak
tarama yöntem� kullanılmıştır. Araştırmanın evren�n� görev yaptığınız okul türü değ�şken�ne bakıldığında
2020-2021 eğ�t�m öğret�m yılında görev yapan l�se katılımcıların 12’s� N�tel�kl� l�se, 17’s� �se Anadolu,
öğretmenler� oluşturmaktadır. Araştırmada bas�t Meslek� ve Tekn�k L�se grubundadır.
rastlantısal örneklem yöntem� �le bel�rlenen okullarda
pandem� neden�yle sadece okul whatsapp gruplarında
29