Page 33 - Kalemyar
P. 33

terörizm,  göç  hareketleri,  çevre  ve  sağlık       Ziya  Hoca,  bu  eği�m  sürecinin

                      sorunları, ekonomik müdahaleler, ırkçılık ve   nasıl  ele  alınması  gerek�ğini  “Eği�m

                      yabancı düşmanlığı gibi burada sadece birkaç   süreçlerini,  sadece  biyolojik  veya  ekonomik
                      örneği  sıralanan  küresel  beşerî  krizlerin   tanımlamalara,  ista�s�ksel  verilere  ve  nicel


                      sonuçlarına hep birlikte katlanmak zorunda     başarılara  hapsolmaktan  kurtarıp  ontolojisi,

                      kalınacağını  belir�yor.  “Bilgi  toplumu”     epistemolojisi ve e�k temelleriyle birlikte ele

                      diyerek  rekabe�  aşırı  kutsayan,  “teknoloji”   almak zorundayız. ‘Beşerlikten insanlaşmaya’


                      diyerek  tüke�mi  körükleyen,  “insanlık”      doğru  bir  inşa  eylemi  olarak  gördüğümüz
                      denince  kendi  toplumu  hariç  herkesi        eği�min  evrensel  manada  program  odaklı



                      dışlayan bir uygarlık anlayışını kabul etmenin   veya  pragma�k  değil,  paradigma�k  bir
                      mümkün olmadığını, bizim medeniye�mizin        dönüşüme  ih�yacı  olduğunu  savunuyoruz.



                      insan  tasavvurunun  maddeliğinin  yanında     İnsanın  akıl  ve  kalple  çi�  kanatlı  olmasına

                      maneviya�yla  birlikte  tanımlanabileceğini    dair  önerdiğimiz  paradigma,  sadece  maddi

                      belirtmektedir.  Ziya Hoca bu yazısında 2023   olana  yönelen  bir  eği�mi  reddetmektedir.”
                      Eği�m  Vizyonunun  temel  amacını;  çağın      diye tanımlıyor.

                      ve  geleceğin  becerileriyle  donanmış  ve  bu
                      donanımı  insanlık  hayrına  sarf  edebilen,          Ziya  Hoca’nın  bu  yazısı,  insana  bir

                      bilime  sevdalı,  kültüre  meraklı  ve  duyarlı,   makine  gibi  yaklaşmanın  yanında  aynı

                      nitelikli,  ahlaklı  bireyler  ye�ş�rmek  olarak   zamanda günümüz dünya eği�m sistemlerinin


                      tanımlıyor.” *                                 insanlığı ge�rdiği konuma bir eleş�ri niteliği





































                                                                                                            33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38