Page 33 - Kalemyar
P. 33
terörizm, göç hareketleri, çevre ve sağlık Ziya Hoca, bu eği�m sürecinin
sorunları, ekonomik müdahaleler, ırkçılık ve nasıl ele alınması gerek�ğini “Eği�m
yabancı düşmanlığı gibi burada sadece birkaç süreçlerini, sadece biyolojik veya ekonomik
örneği sıralanan küresel beşerî krizlerin tanımlamalara, ista�s�ksel verilere ve nicel
sonuçlarına hep birlikte katlanmak zorunda başarılara hapsolmaktan kurtarıp ontolojisi,
kalınacağını belir�yor. “Bilgi toplumu” epistemolojisi ve e�k temelleriyle birlikte ele
diyerek rekabe� aşırı kutsayan, “teknoloji” almak zorundayız. ‘Beşerlikten insanlaşmaya’
diyerek tüke�mi körükleyen, “insanlık” doğru bir inşa eylemi olarak gördüğümüz
denince kendi toplumu hariç herkesi eği�min evrensel manada program odaklı
dışlayan bir uygarlık anlayışını kabul etmenin veya pragma�k değil, paradigma�k bir
mümkün olmadığını, bizim medeniye�mizin dönüşüme ih�yacı olduğunu savunuyoruz.
insan tasavvurunun maddeliğinin yanında İnsanın akıl ve kalple çi� kanatlı olmasına
maneviya�yla birlikte tanımlanabileceğini dair önerdiğimiz paradigma, sadece maddi
belirtmektedir. Ziya Hoca bu yazısında 2023 olana yönelen bir eği�mi reddetmektedir.”
Eği�m Vizyonunun temel amacını; çağın diye tanımlıyor.
ve geleceğin becerileriyle donanmış ve bu
donanımı insanlık hayrına sarf edebilen, Ziya Hoca’nın bu yazısı, insana bir
bilime sevdalı, kültüre meraklı ve duyarlı, makine gibi yaklaşmanın yanında aynı
nitelikli, ahlaklı bireyler ye�ş�rmek olarak zamanda günümüz dünya eği�m sistemlerinin
tanımlıyor.” * insanlığı ge�rdiği konuma bir eleş�ri niteliği
33