Page 24 - Kalemyar
P. 24

Öğretmenlik sadece bu kadar mı? Elbette önemli   biriktirmeyiniz. Bunlar sizin enerjinizi çalar size ağırlık
                      konulardan birisi de mesleki ileti imdir. İleti ime   olu turur.”
                      gelince, eğitim hayatımızda yönetim değil yöneti im,
                                                                         Bütün bunların ı ığında, okulumuz eğitim
                      monolog değil diyalog, ba kası ile rekabete girecek
                                                                     verirken  düne takılıp  kalmamakta,  ba arısızlıklarda
                      reaktif motivasyon değil, kendi idealleri için harekete
                                                                     öğretmenler arasında cadı avına çıkma ve “ke ke”lere
                      geçen proaktif motivasyon olmalıdır. İleti imde,

                                                                     sığınma, ba arılarda ise «a li sözler”e ihtiyaç
                      Nasreddin Hoca’nın karanlıkta parasını kaybedip
                                                                     duymamaktadır.
                      aydınlıkta araması gibi, okulda ya anan bir sıkıntının
                      çözümünü dı arıda arama değil; yiğit dü tüğü       Okulumuz,  bunu  yaparken  ne  örnek  alır  ne
                      yerden kalkar misali okulda var olan bir sıkıntıda,   örnek olur. Çünkü o, kendisinin lideridir.
                      dezenformasyona mahal vermeden o ileti im bağını
                                                                         Lider demi ken, bu okulda karizmatik bir
                      tekrar okulda kurmak evladır. Dertler payla ıldıkça
                                                                     idarecinin etrafında kümelenmesi beklenen bir
                      azalırsa  da ileti imsizlikten kaynaklanan  sorunlar
                                                                     yönetim felsefesi yoktur.  Bilâkis herkesin kendisinin
                      payla ıldıkça kontrolden çıkar ve bizim gözümüzde
                                                                     lideri olduğu, takipçisi ve taliplisinin olmadığı süper
                      büyür  de  büyür.  Ta  ki  gidip  muhatabını,  muhatap
                                                                     lider tarzı liderlikler vardır denilse daha doğru
                      olarak  kar ımıza  alana  dek  bu  böylece  sürer  gider.
                                                                     olacaktır.
                      Dikey ve yatay ileti imin canlı tutulduğu bir kurumda,
                      mesleki doyum üst seviyede olduğu gibi eğitimdeki   Hulasa,  bu  okuldaki  herkes  profesyonelliğin
                      kalite de beklenen referans aralığında olacaktır.  gerektirdiği   ekilde  izleyicisiz  ve  de  yönetmensiz
                                                                     oynar oyununu.
                          Bütün bunları konu urken elbette bakı
                      açısına da değinmekte fayda var.  Bizler, kurumdaki   Ne bir alkı  ne bir amir…
                      sorunlar kar ısında, resmi çok fazla büyütüp piksel
                                                                         Bu nedenle okulumuzun mahareti kendisinde,
                      bozulmasına izin vermemeli, yaprağa odaklanırken
                                                                     kendisinin çalı anlarında yatar. Öyle ki okulumuzda
                      ormanı gözden kaçırmamalıyız. Sizlerle aynı ortamı
                                                                     sosyal, sportif, kültürel ve akademik ba arıların at
                      tela uz  eden  ba ta  idarecileriniz  olmak  üzere  her

                                                                     ba ı gitmesi, bireysel geli ime önem verilmesi, farklar
                      öğrenci, meslekta ınız, veliniz ve de i çilerimiz
                                                                     yakla ımına göre yakla ım sergilenmesi, öğrenci ve
                      farklı olabilir. Hatta sizlere kar ı hatalı davranı lar da
                                                                     çalı anların onuru ve ki iliğinin merkeze alınması,
                      sergileyebilir. Farklılığımız ve de hatalı davranı larımız
                                                                     hiçbir öğrenci ve çalı anın ötekile tirilmemesi, her
                      eğrilik olarak değil, özgünlük olarak görülmeli. Bizlere
                                                                     öğrenci ve çalı anın kendisini bulabilmesi temel
                      göre farklılıklara ve hatalara tahammülün olmadığı
                                                                     esastır.
                      bir yerde herkes kendisini garantiye alarak, geli im
                      ve yenilikten ziyade mevcut statükoyu koruma       Bugün sizler bu okul için birer  ansınız.
                      hissiyatı ile ön plana çıkar.   Hem Rabbimiz bile   İnanıyorum ki okul da hepimiz için bir  anstır. Lâkin
                      günahkâr kuluna bakmadan, sevabının çokluğuna   bu  ans, okulun deği ime açık olmasından ve yeniliğe
                      göre onu alkı larla cennetine koyarken, bizlere   alkı  tutmasından kaynaklanmakta desek yeridir. Bu
                      ne oluyor da niyet okuruz, bizlere ne oluyor da   deği ime ve yeniliğe açık olma sayesindedir ki okulda
                      Rabbimizden hatalarımızı a etmesini ve unutmasını   her türlü etik yakla ımı ve doktrini uygulayabilir


                      dilerken, bizler a etmeye ve unutmaya yana mayız.     burayı bir enstitü gibi kullanabiliriz. Bunun için
                      İtalyan Dü ünür Leo Buscaglia der ki; “Kin ve nefret   bilmelisiniz ki burada en çok değer atfedilen husus




                   24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29