Page 24 - Kalemyar
P. 24
Öğretmenlik sadece bu kadar mı? Elbette önemli biriktirmeyiniz. Bunlar sizin enerjinizi çalar size ağırlık
konulardan birisi de mesleki ileti imdir. İleti ime olu turur.”
gelince, eğitim hayatımızda yönetim değil yöneti im,
Bütün bunların ı ığında, okulumuz eğitim
monolog değil diyalog, ba kası ile rekabete girecek
verirken düne takılıp kalmamakta, ba arısızlıklarda
reaktif motivasyon değil, kendi idealleri için harekete
öğretmenler arasında cadı avına çıkma ve “ke ke”lere
geçen proaktif motivasyon olmalıdır. İleti imde,
sığınma, ba arılarda ise «a li sözler”e ihtiyaç
Nasreddin Hoca’nın karanlıkta parasını kaybedip
duymamaktadır.
aydınlıkta araması gibi, okulda ya anan bir sıkıntının
çözümünü dı arıda arama değil; yiğit dü tüğü Okulumuz, bunu yaparken ne örnek alır ne
yerden kalkar misali okulda var olan bir sıkıntıda, örnek olur. Çünkü o, kendisinin lideridir.
dezenformasyona mahal vermeden o ileti im bağını
Lider demi ken, bu okulda karizmatik bir
tekrar okulda kurmak evladır. Dertler payla ıldıkça
idarecinin etrafında kümelenmesi beklenen bir
azalırsa da ileti imsizlikten kaynaklanan sorunlar
yönetim felsefesi yoktur. Bilâkis herkesin kendisinin
payla ıldıkça kontrolden çıkar ve bizim gözümüzde
lideri olduğu, takipçisi ve taliplisinin olmadığı süper
büyür de büyür. Ta ki gidip muhatabını, muhatap
lider tarzı liderlikler vardır denilse daha doğru
olarak kar ımıza alana dek bu böylece sürer gider.
olacaktır.
Dikey ve yatay ileti imin canlı tutulduğu bir kurumda,
mesleki doyum üst seviyede olduğu gibi eğitimdeki Hulasa, bu okuldaki herkes profesyonelliğin
kalite de beklenen referans aralığında olacaktır. gerektirdiği ekilde izleyicisiz ve de yönetmensiz
oynar oyununu.
Bütün bunları konu urken elbette bakı
açısına da değinmekte fayda var. Bizler, kurumdaki Ne bir alkı ne bir amir…
sorunlar kar ısında, resmi çok fazla büyütüp piksel
Bu nedenle okulumuzun mahareti kendisinde,
bozulmasına izin vermemeli, yaprağa odaklanırken
kendisinin çalı anlarında yatar. Öyle ki okulumuzda
ormanı gözden kaçırmamalıyız. Sizlerle aynı ortamı
sosyal, sportif, kültürel ve akademik ba arıların at
tela uz eden ba ta idarecileriniz olmak üzere her
ba ı gitmesi, bireysel geli ime önem verilmesi, farklar
öğrenci, meslekta ınız, veliniz ve de i çilerimiz
yakla ımına göre yakla ım sergilenmesi, öğrenci ve
farklı olabilir. Hatta sizlere kar ı hatalı davranı lar da
çalı anların onuru ve ki iliğinin merkeze alınması,
sergileyebilir. Farklılığımız ve de hatalı davranı larımız
hiçbir öğrenci ve çalı anın ötekile tirilmemesi, her
eğrilik olarak değil, özgünlük olarak görülmeli. Bizlere
öğrenci ve çalı anın kendisini bulabilmesi temel
göre farklılıklara ve hatalara tahammülün olmadığı
esastır.
bir yerde herkes kendisini garantiye alarak, geli im
ve yenilikten ziyade mevcut statükoyu koruma Bugün sizler bu okul için birer ansınız.
hissiyatı ile ön plana çıkar. Hem Rabbimiz bile İnanıyorum ki okul da hepimiz için bir anstır. Lâkin
günahkâr kuluna bakmadan, sevabının çokluğuna bu ans, okulun deği ime açık olmasından ve yeniliğe
göre onu alkı larla cennetine koyarken, bizlere alkı tutmasından kaynaklanmakta desek yeridir. Bu
ne oluyor da niyet okuruz, bizlere ne oluyor da deği ime ve yeniliğe açık olma sayesindedir ki okulda
Rabbimizden hatalarımızı a etmesini ve unutmasını her türlü etik yakla ımı ve doktrini uygulayabilir
dilerken, bizler a etmeye ve unutmaya yana mayız. burayı bir enstitü gibi kullanabiliriz. Bunun için
İtalyan Dü ünür Leo Buscaglia der ki; “Kin ve nefret bilmelisiniz ki burada en çok değer atfedilen husus
24