Page 23 - Kalemyar
P. 23

Bu meslekte kendini tüketmekten ziyade   tebessümden ziyade lakaytlığa yorumlanan
                            kendini güncelleme vardır. Peki ya her gün bizi   gülücükler,  çocuksu  muzipçe  davranı lardan
                            güncelleyen  ey nedir mi dersiniz? Bir öğrencinin   ziyade idam suçu(!) gerektiren davranı lar…
                            günaydın deyi i, bir öğrencinin tebessümü, ya
                            da bir öğrencinin melül melül bizden  efkat     Her  ey gözümüzde büyür de büyür. Lanet

                            bekleyi i. Akran baskısı kar ısında bir öğrencinin   okumalar günlere, lanet okumalar sını ara, lanet
                            bizden yardım talebi, ya da sınıfa girildiğinde   okumalar  ahıslara ve dahi lanet okumalar bu
                            her gün otuz gözün bizim gözümüzün irisine   mesleğe, hatta görevli olduğumuz bu  ehre
                            bakı ıdır bizi güncelleyen, bize güç kuvvet veren,   bile…
                            bize mesleği sevdiren…
                                                                            İ te bunun için güncelleme, i te bunun için
                                Tabi göz vardır görmez, kulak vardır duymaz.   kitap okuma…

                                Göz görende manasını bulur, kulak           Öğretmenlik sadece bundan ibaret midir?
                            i itende…                                   Elbette hayır. Profesyonelce çalı an bizlerin

                                Güncelleme deyip geçmemek lazım. Hem    meslek hayatında mesleğimizin eksiğini gediğini
                            öyle değil midir ki en basit bir akıllı telefon bile   kontrol edecek olan öz denetim de bu mesleğin
                            güncelleme yapamadığında ağırla ır, kontrolden   olmazsa olmazıdır. Öz denetimi yaptığımızda
                            çıkar ve belli bir süre sonra çöker. Peki ya insan   kendimize hata hakkı vermeli ama hatada ısrar
                            yeti tiren  bir  insanın  sinir  kontrolü  gerektiren   etmemeliyiz. Öz denetimde kendi hatalarımıza
                            bu meslekte, kendisini check up yapamaması,   hayı anmalı ama bu hataları ki iliğin bir parçası

                            kendisine bula an virüsleri kendisinden bir parça   olarak değil, davranı ımızın anlık bir kesiti olarak
                            bilme yanılgısına dü mesi tehlikesi doğurmaz   değerlendirmeliyiz. Öz denetimde ki ilere ve
                            mı?
                                                                        ki iliklere, farklılıklara,  ‘yeni’lere, yeniliklere,
                                Geçim derdi, e  derdi, karde  derdi, evlilik-  özgünlüklere saygıyı ön plana çıkarmalıyız. Bu
                            evlad  derdi  derken  dert  ala  dert…  Hepsi  bizi   öz denetimde meslekta lardan teknik destek
                            bulur hepsi bize çatar. Bizi bizden alıp savururken   almak, onların tecrübelerinden faydalanmak öz
                            değil öğrencimizi, evladımızı, hatta bizi bile   denetime aykırı değil, bilakis öz denetime özce
                            bize yabancı kılar. Bu dertlere gark olurken bir   müdahalenin ta kendisi olsa gerek.
                            bakmı ız ki iki ay boyunca çocukların gözlerinin
                            içindeki sevinci göremeden geçti ömrümüz. Bir   Bizim de dahil, ki bu eğitim öğretim
                            bakmı ız ki, bize günaydın deyip bir güler yüz   tedrisatında  “siz-biz” yoktur, buradaki tüm
                            bekleyen öğrenciye sadece sesimizi lütfedip,   meslekta larımızın meslek onuruna, bir olan-
                            yüzüne bakmadan geçmi iz. Bir bakmı ız ki,   biricik olan ki iliğine ve de siyasi duru una
                            “Bitse de gitsek!” sözü dilimize pelesenk olmu .  saygı duymak ve dahi saygı duymak da yetmez
                                                                        teminatını sağlamakla bir okulda profesyonellik
                                   Ardımızda  ise  sınıf  yönetiminde
                                                                        sağlanır. Çalı ana ve öğrenciye “İdeolojini dı arıya
                            çatırdamalar,   dersimizde    gerilemeler,
                                                                        at da gel” demek değil,  “Senin ideolojin i ine
                            öğrencilerden katlanılması imkânsız, sineye
                            çekilemeyecek ve sonunda dayanamayıp sigaya   karı madığı ve bana hayat hakkı tanıdığı sürece
                            çekilen türden davranı lar alır ba ını gider.   değerlidir, ona saygı duymak esastır.” demektir
                            Öznellikten  nesnelliğe  dönü en  öğrenciler,   profesyonellik.





                                                                                                            23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28