Page 22 - Kalemyar
P. 22
Adem YORULMAZ
ÖĞRETMENLER ODASINDA BİR
SÖYLEV
Saygıdeğer meslekta larım! Bana göre okulda
1.dönem ekin zamanı, ikinci dönem ise hasat
zamanıdır. Öte yandan okulu hayatın ekin zamanı,
okul dı ındaki tüm hayatı da hasat zamanı olarak
görebiliriz. Öyle ki bu hasat ölüme kadar sürüp
gider. Bu ekin ve hasat i i sadece öğrencilerde değil,
öğrenmeye açık her meslekta ımızda da cereyan
eder. Mesleki geli ime açık her eğitimci bilmelidir ki
onun iki günü e it olmadığı zaman kazançlıdır.
Sizler, bugün Türkiye’nin en dinamik en güncel
eğitimini veren ve memurluğundan ziyade liderliğini
ön plana çıkarmı birer eğitimcisiniz. Bu eğitimde
profesyonellik ve idealizm vardır. İdealizmden kasıt
mükemmeliyetçilik değildir elbet. İdealizmden kasıt
doğru olanı, hakça olanı, süreç odaklı olanı, portfolyo
merkezli olanı icra etmektir. Kısacası idealizm;
idealarda ekillenen ideal hede eri reele dökmedir.
Burada idealar vardır ahıslar değil, burada
olgular vardır ki iler değil ve de burada sizlerin alın
teri vardır.
Bu meslekte öğrenciyi geli tirmek kadar
kendini geli tirme vardır. Öğrenciye bilgi verme
kadar öğrenciden öğrenme vardır. Öğrenciye kitap
okutma kadar kitap okuma vardır. Öğrencinin
öfkesini kontrol etme kadar kendi öfkesini kontrol
etme, öğrencinin mücadelei nefsinden dem vurma
kadar kendi nefsine zincir vurma vardır. Bu meslekte
fedakârlıktan ziyade özveri vardır. Bu meslekte
öğrenciye yakı anı yapmaktan ziyade kendisine
yakı anı yapma vardır. Bu meslekte öğrenciye göre
ekil alıp gündelik tepkisel davranı larla hareket
etme yoktur. Bu meslekte gittiği yere benzeyen değil,
gittiği yeri ideallerine benzetme vardır. Bu nedenle
önce dolup ta ma, sonra ba kasının susuzluğuna
derman olma vardır.
22