Page 22 - Kalemyar
P. 22

Adem YORULMAZ


                           ÖĞRETMENLER ODASINDA BİR

                                      SÖYLEV

                          Saygıdeğer meslekta larım! Bana göre okulda
                      1.dönem ekin zamanı, ikinci dönem ise hasat
                      zamanıdır. Öte yandan okulu hayatın ekin zamanı,
                      okul dı ındaki tüm hayatı da hasat zamanı olarak
                      görebiliriz. Öyle ki bu hasat ölüme kadar sürüp
                      gider.  Bu ekin ve hasat i i sadece öğrencilerde değil,
                      öğrenmeye açık her meslekta ımızda da cereyan
                      eder. Mesleki geli ime açık her eğitimci bilmelidir ki
                      onun iki günü e it olmadığı zaman kazançlıdır.

                          Sizler, bugün Türkiye’nin en dinamik en güncel
                      eğitimini veren ve memurluğundan ziyade liderliğini
                      ön  plana çıkarmı  birer  eğitimcisiniz.  Bu  eğitimde
                      profesyonellik ve idealizm vardır. İdealizmden kasıt
                      mükemmeliyetçilik değildir elbet. İdealizmden kasıt
                      doğru olanı, hakça olanı, süreç odaklı olanı, portfolyo
                      merkezli olanı icra etmektir. Kısacası idealizm;
                      idealarda  ekillenen ideal hede eri reele dökmedir.

                          Burada idealar  vardır  ahıslar değil, burada
                      olgular vardır ki iler değil ve de burada sizlerin alın
                      teri vardır.

                          Bu meslekte öğrenciyi geli tirmek kadar
                      kendini  geli tirme  vardır.  Öğrenciye  bilgi  verme
                      kadar öğrenciden öğrenme vardır. Öğrenciye kitap
                      okutma kadar kitap okuma vardır. Öğrencinin
                      öfkesini kontrol etme kadar kendi öfkesini kontrol
                      etme, öğrencinin mücadelei nefsinden dem vurma
                      kadar kendi nefsine zincir vurma vardır. Bu meslekte
                      fedakârlıktan ziyade özveri vardır. Bu meslekte
                      öğrenciye  yakı anı  yapmaktan ziyade kendisine
                      yakı anı yapma vardır. Bu meslekte öğrenciye göre
                       ekil alıp gündelik tepkisel davranı larla hareket
                      etme yoktur. Bu meslekte gittiği yere benzeyen değil,
                      gittiği yeri ideallerine benzetme vardır. Bu nedenle
                      önce  dolup  ta ma,  sonra  ba kasının  susuzluğuna
                      derman olma vardır.





                   22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27