Page 26 - KalemYar
P. 26

Okulda İlk Gün                                                                                       Madem Öyle, Beni Cam Bir Fanusta Saklayın!

               Bazıları kara last kler g yerken bazıları terl kle   -Sal h sen n önlüğün neden s yah?
            gelm şt . B rkaç k ş n n pot nler  gıcır gıcırdı. Ku-  -Bu ab ler m n, köyde g y yorlardı; onlar mek-                                                devreye g r p ona yanlışı anlatılırsa çocuk-
            racağı yuvanın güvenl ğ nden em n olmak  ç n   teb  bırakınca bana verd ler.                             Karmaşık  yaş  grubunu  en  fazla           lar konuşmaları şahs leşt receğ   ç n azarı
            etrafını tarayan güverc n m sal   nceley p durdu                                                       barındıran okul türünün ortaokul
                                                            B r ara başını kaldırıp öğretmene baktı. Ku-                                                         kabul etmez ve karşı karşıya geld ğ  tehl -
            etrafını.                                    laklarının hemen üstündek  saçlarının kırlaştığı-         olduğunu söyler gel ş m uzmanla-
               Boyu kısa olduğu  ç n ön sıraya oturttu öğret-  nı fakat kalanının s yah olduğunu, saçlarını yana   rı. Çocukların gel ş m  bakımından            ken n  çer ğ ne
            men onu. Sal h  le b rl kte üç k ş  oldular. Herke-  taradığını gördü. Kanı kaynadı  ç  ısındı b r anda                                                de yoğunlaşamaz. İstenmed k davranış
            s n el nde fiş denen bazı şer tler vardı. Bu şer tle-  ama tedb r  elden bırakıp gevşemek olmaz d ye    ortaokulun  lk  k  yılı  le son  k  yılı      baş  göstermeden  gençlere  rehberl k
            r n üzer nde k m  yazılar yazılıydı. İlk günü oldu-  düşündü.                                          farklılık arz eder.
            ğu   ç n  kend s ne   k   beden  büyük  gelen  b r   Gülümseyen öğretmen Sal h’ n başını okşa-                                                       etmek daha önem arz eder.
            çanta ve ab s nden kalma  k  C n Al  k tabından   dı. Eller  o kadar büyüktü k  kafasının tamamını                                                     Serg lenmemes   gereken  her  davranı-
            başka h çb r şey  olmayan Sal h, öylece oturdu.                                                                   er ne kadar bu farklılıklar anne-
                                                         sardı veya Sal h öyle zannett .                                                                         şın neden  çocuklara güzell kle, sabırlıca
            Ne yapması, nasıl davranması gerekt ğ n  b lm -                                                                   baba açısından daha çok c nsel
                                                            -Had  bakalım teneffüse  çer  z l  çalmadan                                                          ve mantıklıca anlatılmalıdır. Bu üç kel me-
            yordu.  Acaba  kızarlar  mı  d ye  kımıldamıyordu                                                         Hgel ş m bakımından ele alınsa
                                                         g d p arkadaşlarınla tanış, oyunlar oyna, dey p
            b le. Ab ler n n arada tokat yed ğ n  duymuşluğu   uzaklaştı. El ndek  karıncalanmayı anlamak  ç n      da aslında bu durumun sosyal yönden ele      n n s h rl  gücünden faydalanılmadığı sü-
            vardı öğretmenler nden.                                                                                 alınması eğ t m açısından daha faydalı ola-  rece süreç topallayacaktır.
                                                         avucunu açtı ve  ç ndek  şeker  fark ett . Yüzüne
               Sıra arkadaşının adı Al  Rıza  d . Evler  nerdey-  b r gülümseme ruhuna b r rahatlama gelm şt .      caktır.
            se yan yanaydı. Daha önce mahallede rastlamış-  Arkasından bakarken bu dev n o kadar da büyük                                                          B r kere anlatmakla çocuğun değ şmes -
            tı, sank  tuhaf b r mutluluk ve güven duydu. Gur-                                                         Aks  halde c nsel eğ l m üzer nden ço-     n  beklemek de yanlıştır. Değ ş m yıllarca
                                                         olmadığını düşünmeye başladı. Üstel k o kadar
            bet elde hemşer s n  bulan köylünün masum ye-  güzel kokuyordu k  evdek  kolonyanın kokusu-             cukla sağlanan  let ş m çok sığ kalacaktır.   süreb l r.
            t  ve sev nc  sarmıştı Sal h’ . Kend n  b raz da olsa                                                   B r  öğrenc m  arkadaşları   le  sorun  yaşa-
                                                         na h ç benzem yordu kokusu. Sınıfa  lk g r ş nde-
            güvende  h ssett .  Derken  kulakları  tırmalayan   k  korku, heyecan, bel rs zl k b r anda uçup g t-   yınca çağırıp konuşmak  sted m.
            b r ses duyuldu ve herkes o anda dışarı fırladı. Ne   m şt . Kuş g b  hafiflem şt  adeta.
            olduğunu  anlamadığı   ç n  öylece  oturmaya                                                              "Hocam zaten b l yorsunuz ergenl k ça-
                                                            Kapıdan Sal h’  bekleyen Al  Rıza’nın kafası gö-
            devam ett . Kafasını kaldırdığında takım elb se                                                         ğına da g rd m." dey nce şoke olmuştum
                                                         züktü ve el  şaret yle onu çağırdı. Ağzında koca-
            g ym ş b r dev n ona doğru yaklaştığını gördü.
                                                         man gülümsemes yle koşarak çıktı sınıftan Sal h.
            Ne  yapacağını  b lemed ,  ağlamaklı  oldu.  Kaç-                                                         7,8.sınıftak  b r öğrenc  dış denet mden
            makla, ağlamak arasında g d p geld  ama  k s n    Aradan yıllar geçm şt , bu güzel anıları ve  lk       (ebeveyn  denet m nden)   ç  denet me
                                                         gününü, tebessüm  le hatırlarken vurulan kapı-
            de yapamadan dev, Sal h’ n önüne gel p çömel-                                                           (oto kontrole) geç ş yapar. Bu geç ş  yaka-
                                                         nın ses yle koptu düşler nden.
            d . En sonunda önünde oturup göz teması kuran                                                           layamayan anne babalar geçm şte oldu-
            dev,  kocaman  eller n   masanın  üzer ne  koyup   -İy  günler Sal h Hoca’m oğlanı okula yen  kay-      ğu üzere çocuğunun başını yıkama, elb -
            yaklaştı, o yaklaştıkça Sal h daha da küçüldü. Sağ   dett k de s ze yönlend rd ler b z . 1/E sınıfı burası
            el n  avuçlarının arasına aldı. Sal h avucunda b r   mı acaba?                                          seler n   kend   bel rleme,  arkadaşlarını
            karıncalanma h ssett . Eller  terled . Ne kadar yu-  Sal h mütevazı g y ml  amcayı ve onun baca-        kend  seçme, korkutarak veya tehd t ede-
            muşak eller d ye düşündü.                    ğına sımsıkı sarılmış çocuğu gördü. Yer nden kal-          rek ders çalıştırma g b  davranışları devam
               –Adın ne sen n yavrum? D ye sordu.        kıp buyur ett kten sonra çocuğun önünde d zle-             ett rd ğ  vak t gençler  le ebeveynler ara-
                                                         r n n üzer ne çömeld . Göz mesafes ne kadar eğ -
               -Sal h, d yeb ld  sadece.                                                                            sında c dd  b r çatışma durumu yaşanır. Bu
                                                         l p çocuğun eller n  açıp şeker  avucuna bırakır-
               -Ben m de adım İbrah m tanıştığımıza mem-                                                            çatışma  hal   baş  göstermeden  çocuğun
                                                         ken çocuğa sordu
            nun oldum.                                                                                              gel ş m düzey ne göre şek l alıp erkenden
                                                            -Adın ne bakalım sen n?
               Burada b r şeyler söylemes  gerekt ğ n  b l -                                                        onların  gel ş m  değ ş m ne  ayak  uydur-
            yordu ama ne olduğunu hatırlayamadığı  ç n sa-                                                          maya başlamak ve ne yapmak ya da ne
            dece                                                                                                    yapmamak  gerek r   masaya  yatırmak
               -Tamam, d yeb ld .                                                                                   önem arz eder. Çocuk hata yaptığı vak t
                                                                  Abdullah ŞAHİN


            24 KALEMYÂR                                                                                                                                                                   SAYI 2     25
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31