Page 27 - KalemYar
P. 27

Okulda İlk Gün  Madem Öyle, Beni Cam Bir Fanusta Saklayın!

 Bazıları kara last kler g yerken bazıları terl kle   -Sal h sen n önlüğün neden s yah?
 gelm şt . B rkaç k ş n n pot nler  gıcır gıcırdı. Ku-  -Bu ab ler m n, köyde g y yorlardı; onlar mek-  devreye g r p ona yanlışı anlatılırsa çocuk-
 racağı yuvanın güvenl ğ nden em n olmak  ç n   teb  bırakınca bana verd ler.  Karmaşık  yaş  grubunu  en  fazla   lar konuşmaları şahs leşt receğ   ç n azarı
 etrafını tarayan güverc n m sal   nceley p durdu   barındıran okul türünün ortaokul
 B r ara başını kaldırıp öğretmene baktı. Ku-           kabul etmez ve karşı karşıya geld ğ  tehl -
 etrafını.  laklarının hemen üstündek  saçlarının kırlaştığı-  olduğunu söyler gel ş m uzmanla-
 Boyu kısa olduğu  ç n ön sıraya oturttu öğret-  nı fakat kalanının s yah olduğunu, saçlarını yana   rı. Çocukların gel ş m  bakımından   ken n  çer ğ ne
 men onu. Sal h  le b rl kte üç k ş  oldular. Herke-  taradığını gördü. Kanı kaynadı  ç  ısındı b r anda   de yoğunlaşamaz. İstenmed k davranış
 s n el nde fiş denen bazı şer tler vardı. Bu şer tle-  ama tedb r  elden bırakıp gevşemek olmaz d ye   ortaokulun  lk  k  yılı  le son  k  yılı   baş  göstermeden  gençlere  rehberl k
 r n üzer nde k m  yazılar yazılıydı. İlk günü oldu-  düşündü.  farklılık arz eder.
 ğu   ç n  kend s ne   k   beden  büyük  gelen  b r   Gülümseyen öğretmen Sal h’ n başını okşa-  etmek daha önem arz eder.
 çanta ve ab s nden kalma  k  C n Al  k tabından   dı. Eller  o kadar büyüktü k  kafasının tamamını   Serg lenmemes   gereken  her  davranı-
 başka h çb r şey  olmayan Sal h, öylece oturdu.   er ne kadar bu farklılıklar anne-
 sardı veya Sal h öyle zannett .                        şın neden  çocuklara güzell kle, sabırlıca
 Ne yapması, nasıl davranması gerekt ğ n  b lm -  baba açısından daha çok c nsel
 -Had  bakalım teneffüse  çer  z l  çalmadan            ve mantıklıca anlatılmalıdır. Bu üç kel me-
 yordu.  Acaba  kızarlar  mı  d ye  kımıldamıyordu   Hgel ş m bakımından ele alınsa
 g d p arkadaşlarınla tanış, oyunlar oyna, dey p
 b le. Ab ler n n arada tokat yed ğ n  duymuşluğu   uzaklaştı. El ndek  karıncalanmayı anlamak  ç n   da aslında bu durumun sosyal yönden ele   n n s h rl  gücünden faydalanılmadığı sü-
 vardı öğretmenler nden.  alınması eğ t m açısından daha faydalı ola-  rece süreç topallayacaktır.
 avucunu açtı ve  ç ndek  şeker  fark ett . Yüzüne
 Sıra arkadaşının adı Al  Rıza  d . Evler  nerdey-  b r gülümseme ruhuna b r rahatlama gelm şt .   caktır.
 se yan yanaydı. Daha önce mahallede rastlamış-  Arkasından bakarken bu dev n o kadar da büyük   B r kere anlatmakla çocuğun değ şmes -
 tı, sank  tuhaf b r mutluluk ve güven duydu. Gur-  Aks  halde c nsel eğ l m üzer nden ço-  n  beklemek de yanlıştır. Değ ş m yıllarca
 olmadığını düşünmeye başladı. Üstel k o kadar
 bet elde hemşer s n  bulan köylünün masum ye-  güzel kokuyordu k  evdek  kolonyanın kokusu-  cukla sağlanan  let ş m çok sığ kalacaktır.   süreb l r.
 t  ve sev nc  sarmıştı Sal h’ . Kend n  b raz da olsa   B r  öğrenc m  arkadaşları   le  sorun  yaşa-
 na h ç benzem yordu kokusu. Sınıfa  lk g r ş nde-
 güvende  h ssett .  Derken  kulakları  tırmalayan   k  korku, heyecan, bel rs zl k b r anda uçup g t-  yınca çağırıp konuşmak  sted m.
 b r ses duyuldu ve herkes o anda dışarı fırladı. Ne   m şt . Kuş g b  hafiflem şt  adeta.
 olduğunu  anlamadığı   ç n  öylece  oturmaya   "Hocam zaten b l yorsunuz ergenl k ça-
 Kapıdan Sal h’  bekleyen Al  Rıza’nın kafası gö-
 devam ett . Kafasını kaldırdığında takım elb se   ğına da g rd m." dey nce şoke olmuştum
 züktü ve el  şaret yle onu çağırdı. Ağzında koca-
 g ym ş b r dev n ona doğru yaklaştığını gördü.
 man gülümsemes yle koşarak çıktı sınıftan Sal h.
 Ne  yapacağını  b lemed ,  ağlamaklı  oldu.  Kaç-  7,8.sınıftak  b r öğrenc  dış denet mden
 makla, ağlamak arasında g d p geld  ama  k s n    Aradan yıllar geçm şt , bu güzel anıları ve  lk   (ebeveyn  denet m nden)   ç  denet me
 gününü, tebessüm  le hatırlarken vurulan kapı-
 de yapamadan dev, Sal h’ n önüne gel p çömel-  (oto kontrole) geç ş yapar. Bu geç ş  yaka-
 nın ses yle koptu düşler nden.
 d . En sonunda önünde oturup göz teması kuran   layamayan anne babalar geçm şte oldu-
 dev,  kocaman  eller n   masanın  üzer ne  koyup   -İy  günler Sal h Hoca’m oğlanı okula yen  kay-  ğu üzere çocuğunun başını yıkama, elb -
 yaklaştı, o yaklaştıkça Sal h daha da küçüldü. Sağ   dett k de s ze yönlend rd ler b z . 1/E sınıfı burası
 el n  avuçlarının arasına aldı. Sal h avucunda b r   mı acaba?  seler n   kend   bel rleme,  arkadaşlarını
 karıncalanma h ssett . Eller  terled . Ne kadar yu-  Sal h mütevazı g y ml  amcayı ve onun baca-  kend  seçme, korkutarak veya tehd t ede-
 muşak eller d ye düşündü.  ğına sımsıkı sarılmış çocuğu gördü. Yer nden kal-  rek ders çalıştırma g b  davranışları devam
 –Adın ne sen n yavrum? D ye sordu.  kıp buyur ett kten sonra çocuğun önünde d zle-  ett rd ğ  vak t gençler  le ebeveynler ara-
 r n n üzer ne çömeld . Göz mesafes ne kadar eğ -
 -Sal h, d yeb ld  sadece.  sında c dd  b r çatışma durumu yaşanır. Bu
 l p çocuğun eller n  açıp şeker  avucuna bırakır-
 -Ben m de adım İbrah m tanıştığımıza mem-  çatışma  hal   baş  göstermeden  çocuğun
 ken çocuğa sordu
 nun oldum.  gel ş m düzey ne göre şek l alıp erkenden
 -Adın ne bakalım sen n?
 Burada b r şeyler söylemes  gerekt ğ n  b l -  onların  gel ş m  değ ş m ne  ayak  uydur-
 yordu ama ne olduğunu hatırlayamadığı  ç n sa-  maya başlamak ve ne yapmak ya da ne
 dece      yapmamak  gerek r   masaya  yatırmak
 -Tamam, d yeb ld .  önem arz eder. Çocuk hata yaptığı vak t
 Abdullah ŞAHİN


 24 KALEMYÂR                                                                     SAYI 2     25
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32