Page 27 - KalemYar
P. 27
Okulda İlk Gün Madem Öyle, Beni Cam Bir Fanusta Saklayın!
Bazıları kara last kler g yerken bazıları terl kle -Sal h sen n önlüğün neden s yah?
gelm şt . B rkaç k ş n n pot nler gıcır gıcırdı. Ku- -Bu ab ler m n, köyde g y yorlardı; onlar mek- devreye g r p ona yanlışı anlatılırsa çocuk-
racağı yuvanın güvenl ğ nden em n olmak ç n teb bırakınca bana verd ler. Karmaşık yaş grubunu en fazla lar konuşmaları şahs leşt receğ ç n azarı
etrafını tarayan güverc n m sal nceley p durdu barındıran okul türünün ortaokul
B r ara başını kaldırıp öğretmene baktı. Ku- kabul etmez ve karşı karşıya geld ğ tehl -
etrafını. laklarının hemen üstündek saçlarının kırlaştığı- olduğunu söyler gel ş m uzmanla-
Boyu kısa olduğu ç n ön sıraya oturttu öğret- nı fakat kalanının s yah olduğunu, saçlarını yana rı. Çocukların gel ş m bakımından ken n çer ğ ne
men onu. Sal h le b rl kte üç k ş oldular. Herke- taradığını gördü. Kanı kaynadı ç ısındı b r anda de yoğunlaşamaz. İstenmed k davranış
s n el nde fiş denen bazı şer tler vardı. Bu şer tle- ama tedb r elden bırakıp gevşemek olmaz d ye ortaokulun lk k yılı le son k yılı baş göstermeden gençlere rehberl k
r n üzer nde k m yazılar yazılıydı. İlk günü oldu- düşündü. farklılık arz eder.
ğu ç n kend s ne k beden büyük gelen b r Gülümseyen öğretmen Sal h’ n başını okşa- etmek daha önem arz eder.
çanta ve ab s nden kalma k C n Al k tabından dı. Eller o kadar büyüktü k kafasının tamamını Serg lenmemes gereken her davranı-
başka h çb r şey olmayan Sal h, öylece oturdu. er ne kadar bu farklılıklar anne-
sardı veya Sal h öyle zannett . şın neden çocuklara güzell kle, sabırlıca
Ne yapması, nasıl davranması gerekt ğ n b lm - baba açısından daha çok c nsel
-Had bakalım teneffüse çer z l çalmadan ve mantıklıca anlatılmalıdır. Bu üç kel me-
yordu. Acaba kızarlar mı d ye kımıldamıyordu Hgel ş m bakımından ele alınsa
g d p arkadaşlarınla tanış, oyunlar oyna, dey p
b le. Ab ler n n arada tokat yed ğ n duymuşluğu uzaklaştı. El ndek karıncalanmayı anlamak ç n da aslında bu durumun sosyal yönden ele n n s h rl gücünden faydalanılmadığı sü-
vardı öğretmenler nden. alınması eğ t m açısından daha faydalı ola- rece süreç topallayacaktır.
avucunu açtı ve ç ndek şeker fark ett . Yüzüne
Sıra arkadaşının adı Al Rıza d . Evler nerdey- b r gülümseme ruhuna b r rahatlama gelm şt . caktır.
se yan yanaydı. Daha önce mahallede rastlamış- Arkasından bakarken bu dev n o kadar da büyük B r kere anlatmakla çocuğun değ şmes -
tı, sank tuhaf b r mutluluk ve güven duydu. Gur- Aks halde c nsel eğ l m üzer nden ço- n beklemek de yanlıştır. Değ ş m yıllarca
olmadığını düşünmeye başladı. Üstel k o kadar
bet elde hemşer s n bulan köylünün masum ye- güzel kokuyordu k evdek kolonyanın kokusu- cukla sağlanan let ş m çok sığ kalacaktır. süreb l r.
t ve sev nc sarmıştı Sal h’ . Kend n b raz da olsa B r öğrenc m arkadaşları le sorun yaşa-
na h ç benzem yordu kokusu. Sınıfa lk g r ş nde-
güvende h ssett . Derken kulakları tırmalayan k korku, heyecan, bel rs zl k b r anda uçup g t- yınca çağırıp konuşmak sted m.
b r ses duyuldu ve herkes o anda dışarı fırladı. Ne m şt . Kuş g b hafiflem şt adeta.
olduğunu anlamadığı ç n öylece oturmaya "Hocam zaten b l yorsunuz ergenl k ça-
Kapıdan Sal h’ bekleyen Al Rıza’nın kafası gö-
devam ett . Kafasını kaldırdığında takım elb se ğına da g rd m." dey nce şoke olmuştum
züktü ve el şaret yle onu çağırdı. Ağzında koca-
g ym ş b r dev n ona doğru yaklaştığını gördü.
man gülümsemes yle koşarak çıktı sınıftan Sal h.
Ne yapacağını b lemed , ağlamaklı oldu. Kaç- 7,8.sınıftak b r öğrenc dış denet mden
makla, ağlamak arasında g d p geld ama k s n Aradan yıllar geçm şt , bu güzel anıları ve lk (ebeveyn denet m nden) ç denet me
gününü, tebessüm le hatırlarken vurulan kapı-
de yapamadan dev, Sal h’ n önüne gel p çömel- (oto kontrole) geç ş yapar. Bu geç ş yaka-
nın ses yle koptu düşler nden.
d . En sonunda önünde oturup göz teması kuran layamayan anne babalar geçm şte oldu-
dev, kocaman eller n masanın üzer ne koyup -İy günler Sal h Hoca’m oğlanı okula yen kay- ğu üzere çocuğunun başını yıkama, elb -
yaklaştı, o yaklaştıkça Sal h daha da küçüldü. Sağ dett k de s ze yönlend rd ler b z . 1/E sınıfı burası
el n avuçlarının arasına aldı. Sal h avucunda b r mı acaba? seler n kend bel rleme, arkadaşlarını
karıncalanma h ssett . Eller terled . Ne kadar yu- Sal h mütevazı g y ml amcayı ve onun baca- kend seçme, korkutarak veya tehd t ede-
muşak eller d ye düşündü. ğına sımsıkı sarılmış çocuğu gördü. Yer nden kal- rek ders çalıştırma g b davranışları devam
–Adın ne sen n yavrum? D ye sordu. kıp buyur ett kten sonra çocuğun önünde d zle- ett rd ğ vak t gençler le ebeveynler ara-
r n n üzer ne çömeld . Göz mesafes ne kadar eğ -
-Sal h, d yeb ld sadece. sında c dd b r çatışma durumu yaşanır. Bu
l p çocuğun eller n açıp şeker avucuna bırakır-
-Ben m de adım İbrah m tanıştığımıza mem- çatışma hal baş göstermeden çocuğun
ken çocuğa sordu
nun oldum. gel ş m düzey ne göre şek l alıp erkenden
-Adın ne bakalım sen n?
Burada b r şeyler söylemes gerekt ğ n b l - onların gel ş m değ ş m ne ayak uydur-
yordu ama ne olduğunu hatırlayamadığı ç n sa- maya başlamak ve ne yapmak ya da ne
dece yapmamak gerek r masaya yatırmak
-Tamam, d yeb ld . önem arz eder. Çocuk hata yaptığı vak t
Abdullah ŞAHİN
24 KALEMYÂR SAYI 2 25