Page 51 - GençNazar - Edebiyat Kültür ve Sanat Dergisi
P. 51
Sayı: 3 / 2021
uzağı aydınlattıkları kadar kend yakınlarına yandan nsanı sırf akıldan veya sadece kalp-
yarar sağlayamadıkları görülmüştür. Mum m - ten baret saymak da tehl kel d r. Zehr zeh r,
sal d b ne ışık vermeyen bu önderler n lacı da ş fa kılan onun dozudur. İk
toplumun çıkarlarını kend çı- aşırı uç arasında nsanın de- BİR HİS VAR
karlarına terc h ett ğ dü- ğer n n ve tab attak ko-
şünülür. K m zaman numunun bel rlen- İÇİMDE
çocuklarının olum- mes , değer n n
suz fi ller nden do- her açıdan, frat
Gülhan ÖNAL
layı ş ddetl eleş- ve tefr te kaç-
t r lere maruz ka- madan takd r
B r h s var ç mde,
lırlar. İşte tam da ed lmes altın Umudun çepeçevre sardığı
b u n o k t a d a oran denges - Gece gündüze gebe
büyük mutasav- n n gereğ d r. Ufkun aydınlığa dönüştüğü demde
vıf Nakş bend , İnsanın kemal
altın oran denges n denges n sağlayan B r h s var ç mde,
Huzurun sarıp sarmaladığı
hatırlatıp mdadımıza st kamet ç zg s nden
Sükutun deryasında
yet ş yor: uzaklaşması varoluş düze-
Tan vakt n n ser nl ğ nde
“Mum g b ol k , ışığın başkalarını n nden, yaratılış gayes nden
aydınlatsın. Mum g b olma k , başkalarını ay- uzaklaşmaya götürür. Bu yüzdend r k , nsa- B r h s var ç mde,
dınlatırken kend n karanlıkta bırakmaya- nın fücur (hadd aşma) ve takva (hadd n Yokluğun varlığa dönüştü,
sın...” b lme) arasında gel-g t’ler yaşamaya elver şl H çl ğ n başından
olarak yaratılmış olması ebeveynlere ve eğ - Var olma yolunda
Zübde- âlem (alem n özü) olan nsan, ne
t mc lere öneml görevler yüklemekted r. Eğ -
Batı temell b r hüman zm anlayışında ko- B r h s var ç mde,
t m sayes nde nsan fıtratında var olan k n sev-
numlandırıldığı g b her şey n ölçütü olmalı; Ben' n bende yok olduğu
g ye, öfke şecaate, şehvet ffete, z llet faz lete
ne de bazı kelam fraks yonların sunduğu H çl kte doğduğu…
ve sraf cömertl ğe dönüşeb lecekt r.
g b fi ller n n dah kend s ne n spet ed lme- B r h s şte!
d ğ robot varlık olarak algılanmalıdır. Öte
48 49