Page 54 - GençNazar - Edebiyat Kültür ve Sanat Dergisi
P. 54
Sayı: 3 / 2021
ç nde ne yapacaklarını bekl yordum. “Sıfat- Okulda günler m z, haftalarımız böyle renc ler kördü ve h çb r şey görmüyorlardı.
lar” ded m. Herkes ğney plast k kutunun güzel ve mutluluk ç nde geçt . Öğrenc ler n Her şeyler n n normal olduğuna o kadar çok
Bende farklı b r fik r olarak: “Arkadaşlar,
derste anlamadığınız b r konu varsa s ze onu ç ndek del klerden kâğıda batırmaya başla- kör olduklarını b le anlamıyordum. Kend m- alışmıştım k . Maçında çok normal geçeceğ -
anlatayım.” ded m. Öğrenc ler de b r konuyu dı. Ben m ağzımdan kel meler çıktıkça öyle le kıyaslıyordum ve benden h çb r farkları n sanıyordum. Fakat öyle olmadı. Çünkü
anlamadıklarını bel rtt ler. Hep b rl kte ders c dd ve hızlı del yorlardı k kâğıdı, ne anlattı- yok g b yd . G tt kler her yere tek başlarına g - k mse kahrolası topun nereye g tt ğ n gör-
şlemeye karar verd k. Büyük b r heyecan ğımı b le b lmeden sadece onları zl yordum. deb l yor, k msen n yardımına ht yaç duy- müyordu. Herkes sadece koşuyordu. Top
ç nde ders anlatmaya hazırlandım. Tam İç mden “Bu ne ya?” ded m. “Çocuklara ez - muyorlardı. Normal öğrenc lerden daha ben m ayağıma gel yordu. Bana doğru gelen
derse başlayacağım anda aklıma tuhaf b r yetten başka b r şey değ l bu.” Nasıl yazdıkla- fazla yaramazlık yapıyorlar. Hatta haylazlık- k mse olmuyordu. O an fark ett m. Aslında
soru takıldı. Ders anlatırken not tutturacak rını görmüştüm fakat nasıl okuduklarını hala larından dolayı baya ceza y yorlardı. top ayağımdayken gol d ye bağırsam, b z m
mıyım? Eğer not tutturmayı düşünüyorsam, merak ed yordum. Bu merak ç nde daha Erkek öğrenc ler geld ğ m günden ber takım gol d ye sev necek. Rak p takım gol
bu çocuklar nasıl not tutacaklar? Bu sorular fazla bekleme şansım yoktu. Hemen b r öğ- futbol maçı yapmak st yorlardı. İlg nçt r k yed k d ye üzülecek. Kızlar tr bünlerde gol
ç nde end şel b r şek lde düşünürken öğ- renc ye yazdırdıklarımı oku ded m. Öğrenc kız öğrenc ler de en az erkek öğrenc ler d ye sev nç çığlıkları atacak.
renc lerden b r hemen yardımıma koştu: plast k kutuyu açtı. İç nden çıkardığı beyaz kadar futbol maçı yapılmasını st yorlardı. Evet herkes kördü… İstems z b r eylemle
“Hocam defterler çıkaralım mı?” “Evet” kâğıdı, ters çev r p masanın üzer ne yerleş- Ben de en son stekler n ger çev remey p gözler mden yaşlar süzüldü. Topa hafifçe
ded m büyük b r sev nçle. “Çıkarın defterler .” t rd . Kâğıdın ters tarafı, ğne batmalarından maç yapmayı kabul ett m. Hayatımın en vurup ben de onlar g b sadece bağıra bağıra
Ded m demes ne ama hala aklımda aynı kabarmıştı. O kabaran yerler ne parmakları acıklı kararını verd ğ m b lmeden tamam koşmaya başladım.
soru: “Yahu neye nasıl yazacak bu çocuklar?” sürdü ve okumaya başladı. Tamamen okudu ded m. Maç yaparken o kadar acıyı kalb m n
cümlem . B r süre öyle durdum, sadece dur- Kalb m yara almaya devam ed yordu. Top
Merak ve end şe ç nde beklerken h ç bek- dum. Anlamaya çalıştım, anlamaya çalıştık- yaşayacağını b lseyd m tamam der m yd m? öğrenc lerden b r ne doğru gel yordu. Öğ-
lemed ğ m b r şey oldu. Herkes sırasının al- ça daha çok anlamsızlaştım. Bütün bu olan- Keşke o gün tamam demeseyd m. İşte hayat renc topun kend s ne doğru geld ğ n fark
tından yeş l renkl , üzer nde del kler olan, lar o zaman aklımla bana ez yet g b geld . böyled r, bazen h ç düşünmeden, arka planı- ett . Topa vurmak ç n sol tarafına hamle
plast k kutuya benzer b r şey çıkardı. Plast k Bende daha fazla yazdırmak stemed m. nı hesaba katmadan çok rahat verd ğ n z yaptı. Oysa top sağ tarafından geç p g tt .
kutunun ç n açtılar; kutunun ç ne beyaz ve Ders bırakıp öğrenc lerle sohbet etmeye bas t b r kararın kalb n ze ne kadar yük ola- Ayağı boş yere havaya kalkınca yere yuvar-
kalın b r kâğıt yerleşt rd ler. Eller ne y ne sıra- başladık. Bazen bazı nsanlarla sohbet cağınızı b lemezs n z. Bende b lm yordum landı. Hemen kafasını b r sağa b r sola çev r p
nın altından ucu ğne, sapı se yeş l renkl etmek damakta çok güzel yemek yem ş g b şte… Keşke b lseyd m… topu aradı. Oysa top çok uzağındaydı. Gözle-
topaç şekl nde b r alet çıkardılar. Alet avuç- b r tat bırakır. Öyle güzel b r sohbet oldu k B r hafta sonra kal tel b r futbol topu alıp r mdek yaşlara engel olamadım. Kalb m b r
larına yerleşt rd ler. Alet de lk del ğe koyup hayatımın en güzel yemeğ g b damağımda erkenden okula g tt m. Önceden erken gele- kez daha paramparça oldu.
beklemeye başladılar. Merak ve şaşkınlık tat kaldı. ceğ m söyled ğ m ç n bütün sınıf heyecanlı Kalb m parçalanmaya devam ed yordu.
b r şek lde kapıda ben bekl yordu. Kend ara-
larında takımlar kurulmuştu b le. Maçı yapa- Öğrenc lerden başka b r topa çok sert b r şe-
cağımız futbol sahasına g tt k. G tt ğ m z lk k lde vurdu. Top ler dek ağaçların arasına
anda kalb me lk bıçak saplanmış oldu. Kız g tt . Kalec hemen fırladı topu almak ç n.
öğrenc ler maçı zlemek ve tezahürat yap- Fakat kalec de kördü ve topun nereye g tt -
mak ç n tr bünlerde yerler n almışlardı. ğ n görmüyordu. Topun g tt ğ tarafa değ l
Büyük b r heyecan ve mutluluk ç nde teza-
hürat yapıyorlardı. Fakat daha lk bakışta h ç- tam ters tarafa g tt . Eller yle dokunup her
b r şey görmed kler n anlıyordunuz. Hal ha- yere top var mı d ye bakıyordu. Bende arka-
zırda kızlar zaten yanlış tarafa bakıyorlardı. sından onu zl yordum. O an anladım zaten o
Bu şek lde daha maça başlamadan kalb m lk topu bulamayacaktı. Bekled m belk bulur
darbey yem ş oldu. O an kalb m n yed ğ en d ye ama yok, bulamadı. Gözer mden yaşlar
hafif darbe olduğunun farkında b le değ l-
d m. stems z şek lde süzülme değ l boşalmaya
başladı bu sefer. Hem de ş ddetl b r şek lde.
Çok vak t kaybetmeden maça başladık. G d p topu alıp onun önüne doğru attım.
Öğrenc ler n heps n n kör olduğunu kahro-
lası o maçta y ce anladım. Karşımdak öğ- Ben m attığımı fark etmed b le.
52 53

