Page 50 - GençNazar - Edebiyat Kültür ve Sanat Dergisi
P. 50

Sayı: 3 /   2021


               uzağı aydınlattıkları kadar kend  yakınlarına   yandan  nsanı sırf akıldan veya sadece kalp-
               yarar sağlayamadıkları görülmüştür. Mum m -  ten  baret saymak da tehl kel d r. Zehr  zeh r,
               sal  d b ne ışık vermeyen bu önderler n             lacı  da  ş fa  kılan  onun  dozudur.  İk
               toplumun çıkarlarını kend  çı-                             aşırı uç arasında  nsanın de-                                                   BİR HİS VAR
               karlarına terc h ett ğ  dü-                                    ğer n n ve tab attak  ko-
               şünülür.  K m   zaman                                             numunun  bel rlen-                                                            İÇİMDE
               çocuklarının  olum-                                                 mes ,  değer n n
               suz fi ller nden do-                                                   her  açıdan,   frat
                                                                                                                                                                    Gülhan ÖNAL
               layı ş ddetl  eleş-                                                    ve  tefr te  kaç-
               t r lere maruz ka-                                                     madan  takd r
                                                                                                                                                     B r h s var  ç mde,
               lırlar. İşte tam da                                                    ed lmes   altın                                                Umudun çepeçevre sardığı
               b u   n o k t a d a                                                    oran  denges -                                                 Gece gündüze gebe
               büyük  mutasav-                                                       n n  gereğ d r.                                                 Ufkun aydınlığa dönüştüğü demde
               vıf  Nakş bend ,                                                     İnsanın  kemal
               altın oran denges n                                                denges n  sağlayan                                                 B r h s var  ç mde,
                                                                                                                                                     Huzurun sarıp sarmaladığı
               hatırlatıp   mdadımıza                                            st kamet  ç zg s nden
                                                                                                                                                     Sükutun deryasında
               yet ş yor:                                                   uzaklaşması varoluş düze-
                                                                                                                                                     Tan vakt n n ser nl ğ nde
                  “Mum g b  ol k , ışığın başkalarını                  n nden,  yaratılış  gayes nden
               aydınlatsın. Mum g b  olma k , başkalarını ay-  uzaklaşmaya götürür. Bu yüzdend r k ,  nsa-                                           B r h s var  ç mde,
               dınlatırken  kend n   karanlıkta  bırakmaya-  nın  fücur  (hadd   aşma)  ve  takva  (hadd n                                           Yokluğun varlığa dönüştü,
               sın...”                                      b lme) arasında gel-g t’ler yaşamaya elver şl                                            H çl ğ n başından
                                                            olarak yaratılmış olması ebeveynlere ve eğ -                                             Var olma yolunda
                  Zübde-  âlem (alem n özü) olan  nsan, ne
                                                            t mc lere öneml  görevler yüklemekted r. Eğ -
               Batı  temell   b r  hüman zm  anlayışında  ko-                                                                                        B r h s var  ç mde,
                                                            t m sayes nde  nsan fıtratında var olan k n sev-
               numlandırıldığı g b  her şey n ölçütü olmalı;                                                                                         Ben' n bende yok olduğu
                                                            g ye, öfke şecaate, şehvet  ffete, z llet faz lete
               ne  de  bazı  kelam   fraks yonların  sunduğu                                                                                         H çl kte doğduğu…
                                                            ve  sraf cömertl ğe dönüşeb lecekt r.
               g b  fi ller n n dah  kend s ne n spet ed lme-                                                                                         B r h s  şte!
               d ğ   robot  varlık  olarak  algılanmalıdır.  Öte





























          48                                                                                                                                                                                                 49
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55