Page 55 - GençNazar - Edebiyat Kültür ve Sanat Dergisi
P. 55

Sayı: 3 /   2021




  ç nde ne yapacaklarını bekl yordum. “Sıfat-  Okulda  günler m z,  haftalarımız  böyle   renc ler kördü ve h çb r şey görmüyorlardı.
 lar”  ded m.  Herkes   ğney   plast k  kutunun   güzel ve mutluluk  ç nde geçt . Öğrenc ler n   Her şeyler n n normal olduğuna o kadar çok
 Bende farklı b r fik r olarak: “Arkadaşlar,
 derste anlamadığınız b r konu varsa s ze onu    ç ndek  del klerden kâğıda batırmaya başla-  kör olduklarını b le anlamıyordum. Kend m-  alışmıştım k . Maçında çok normal geçeceğ -
 anlatayım.” ded m. Öğrenc ler de b r konuyu   dı. Ben m ağzımdan kel meler çıktıkça öyle   le  kıyaslıyordum  ve  benden  h çb r  farkları   n   sanıyordum.  Fakat  öyle  olmadı.  Çünkü
 anlamadıklarını bel rtt ler. Hep b rl kte ders   c dd  ve hızlı del yorlardı k  kâğıdı, ne anlattı-  yok g b yd . G tt kler  her yere tek başlarına g -  k mse kahrolası topun nereye g tt ğ n  gör-
  şlemeye  karar  verd k.  Büyük  b r  heyecan   ğımı b le b lmeden sadece onları  zl yordum.   deb l yor,  k msen n  yardımına   ht yaç  duy-  müyordu.  Herkes  sadece  koşuyordu.  Top
  ç nde  ders   anlatmaya  hazırlandım.  Tam   İç mden “Bu ne ya?” ded m. “Çocuklara ez -  muyorlardı.  Normal  öğrenc lerden  daha   ben m ayağıma gel yordu. Bana doğru gelen
 derse  başlayacağım  anda  aklıma  tuhaf  b r   yetten başka b r şey değ l bu.” Nasıl yazdıkla-  fazla yaramazlık yapıyorlar. Hatta haylazlık-  k mse olmuyordu. O an fark ett m. Aslında
 soru takıldı. Ders  anlatırken not tutturacak   rını görmüştüm fakat nasıl okuduklarını hala   larından dolayı baya ceza y yorlardı.  top ayağımdayken gol d ye bağırsam, b z m
 mıyım? Eğer not tutturmayı düşünüyorsam,   merak  ed yordum.  Bu  merak   ç nde  daha   Erkek  öğrenc ler  geld ğ m  günden  ber    takım  gol  d ye  sev necek.  Rak p  takım  gol
 bu çocuklar nasıl not tutacaklar? Bu sorular   fazla bekleme şansım yoktu. Hemen b r öğ-  futbol maçı yapmak  st yorlardı. İlg nçt r k    yed k  d ye  üzülecek.  Kızlar  tr bünlerde  gol
  ç nde end şel  b r şek lde düşünürken öğ-  renc ye yazdırdıklarımı oku ded m. Öğrenc    kız  öğrenc ler  de  en  az  erkek  öğrenc ler   d ye sev nç çığlıkları atacak.
 renc lerden  b r   hemen  yardımıma  koştu:   plast k kutuyu açtı. İç nden çıkardığı beyaz   kadar  futbol  maçı  yapılmasını   st yorlardı.   Evet herkes kördü… İstems z b r eylemle
 “Hocam  defterler   çıkaralım  mı?” “Evet”   kâğıdı, ters çev r p masanın üzer ne yerleş-  Ben de en son  stekler n  ger  çev remey p   gözler mden  yaşlar  süzüldü.  Topa  hafifçe
 ded m büyük b r sev nçle. “Çıkarın defterler .”   t rd . Kâğıdın ters tarafı,  ğne batmalarından   maç  yapmayı  kabul  ett m.  Hayatımın  en   vurup ben de onlar g b  sadece bağıra bağıra
 Ded m  demes ne  ama  hala  aklımda  aynı   kabarmıştı. O kabaran yerler ne parmakları   acıklı  kararını  verd ğ m   b lmeden  tamam   koşmaya başladım.
 soru: “Yahu neye nasıl yazacak bu çocuklar?”  sürdü ve okumaya başladı. Tamamen okudu   ded m. Maç yaparken o kadar acıyı kalb m n
 cümlem . B r süre öyle durdum, sadece dur-              Kalb m yara almaya devam ed yordu. Top
 Merak ve end şe  ç nde beklerken h ç bek-  dum. Anlamaya çalıştım, anlamaya çalıştık-  yaşayacağını b lseyd m tamam der m yd m?   öğrenc lerden  b r ne  doğru  gel yordu.  Öğ-
 lemed ğ m b r şey oldu. Herkes sırasının al-  ça daha çok anlamsızlaştım. Bütün bu olan-  Keşke o gün tamam demeseyd m. İşte hayat   renc  topun kend s ne doğru geld ğ n  fark
 tından  yeş l  renkl ,  üzer nde  del kler  olan,   lar o zaman aklımla bana ez yet g b  geld .   böyled r, bazen h ç düşünmeden, arka planı-  ett .  Topa  vurmak   ç n  sol  tarafına  hamle
 plast k kutuya benzer b r şey çıkardı. Plast k   Bende  daha  fazla  yazdırmak   stemed m.   nı  hesaba  katmadan  çok  rahat  verd ğ n z   yaptı.  Oysa  top  sağ  tarafından  geç p  g tt .
 kutunun  ç n  açtılar; kutunun  ç ne beyaz ve   Ders   bırakıp  öğrenc lerle  sohbet  etmeye   bas t b r kararın kalb n ze ne kadar yük ola-  Ayağı boş yere havaya kalkınca yere yuvar-
 kalın b r kâğıt yerleşt rd ler. Eller ne y ne sıra-  başladık.  Bazen  bazı   nsanlarla  sohbet   cağınızı  b lemezs n z.  Bende  b lm yordum   landı. Hemen kafasını b r sağa b r sola çev r p
 nın  altından  ucu   ğne,  sapı   se  yeş l  renkl    etmek damakta çok güzel yemek yem ş g b     şte… Keşke b lseyd m…  topu aradı. Oysa top çok uzağındaydı. Gözle-
 topaç şekl nde b r alet çıkardılar. Alet  avuç-  b r tat bırakır. Öyle güzel b r sohbet oldu k    B r hafta sonra kal tel  b r futbol topu alıp   r mdek  yaşlara engel olamadım. Kalb m b r
 larına yerleşt rd ler. Alet  de  lk del ğe koyup   hayatımın en güzel yemeğ  g b  damağımda   erkenden okula g tt m. Önceden erken gele-  kez daha paramparça oldu.
 beklemeye  başladılar.  Merak  ve  şaşkınlık   tat kaldı.  ceğ m  söyled ğ m  ç n bütün sınıf heyecanlı   Kalb m  parçalanmaya  devam  ed yordu.
          b r şek lde kapıda ben  bekl yordu. Kend  ara-
          larında takımlar kurulmuştu b le. Maçı yapa-  Öğrenc lerden başka b r  topa çok sert b r şe-
          cağımız futbol sahasına g tt k. G tt ğ m z  lk   k lde vurdu. Top  ler dek  ağaçların arasına
          anda kalb me  lk bıçak saplanmış oldu. Kız   g tt .  Kalec   hemen  fırladı  topu  almak   ç n.
          öğrenc ler  maçı   zlemek  ve  tezahürat yap-  Fakat kalec  de kördü ve topun nereye g tt -
          mak   ç n  tr bünlerde  yerler n   almışlardı.   ğ n  görmüyordu. Topun g tt ğ  tarafa değ l
          Büyük b r heyecan ve mutluluk  ç nde teza-
          hürat yapıyorlardı. Fakat daha  lk bakışta h ç-  tam ters tarafa g tt . Eller yle dokunup her
          b r şey görmed kler n  anlıyordunuz. Hal  ha-  yere top var mı d ye bakıyordu. Bende arka-
          zırda kızlar zaten yanlış tarafa bakıyorlardı.   sından onu  zl yordum. O an anladım zaten o
          Bu şek lde daha maça başlamadan kalb m  lk   topu  bulamayacaktı.  Bekled m  belk   bulur
          darbey  yem ş oldu. O an kalb m n yed ğ  en   d ye ama yok, bulamadı. Gözer mden yaşlar
          hafif darbe olduğunun farkında b le değ l-
          d m.                                         stems z  şek lde  süzülme  değ l  boşalmaya
                                                      başladı bu sefer. Hem de ş ddetl  b r şek lde.
            Çok vak t kaybetmeden maça başladık.      G d p  topu  alıp  onun  önüne  doğru  attım.
          Öğrenc ler n heps n n kör olduğunu kahro-
          lası o maçta  y ce anladım. Karşımdak  öğ-  Ben m attığımı fark etmed  b le.





 52                                                                                              53
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60