Page 81 - Kalemyar
P. 81

Ömer: Öğretmen m ben m a lem ben  anlamıyor,   kopardı. Ömer  se öğretmen n n ne yaptığını
                      ben  hep ba kalarıyla kıyaslıyorlar. Ben el mden   anlamaya çalı ıyordu. Musa öğretmen Ömer’e
                      gelen  yapıyorum ama kapas tem bu kadar.       dönerek:

                      Yan kom umuzun oğlu Hasan matemat kten 95 almı .   Sen n a len sen  çok sev yor, Ömer. Bana  nanmıyorsan
                      Ben  se 85 aldığım  ç n    tmed ğ m azar kalmadı.     md    u  el mdek   papatyalara  soracağız.  Papatya
                      Hâlbuk  sınıfın en yüksek  k nc  notunu aldım. Babam   falını b l yorsun değ l m ?
                      bana hep  ‘’H çb r  ey beceremezs n, becer ks z n
                      tek s n’’ d yor. Öğretmen m a lem ben  sevm yor ben    Ömer: Evet, b l yorum öğretmen m.
                      küçük görüyorlar. Bıktım onların nas hatler nden.  Musa Öğretmen: Öyleyse her sev yor  le b ten
                                                                     papatyada kar ında duran vad y  t tretecek  ek lde
                      Ömer hem söylen p hem ağlıyordu. İç ne kapanık,
                      k mseyle konu mayan Ömer bu gün  ç n  dökmü tü.   ‘’A lem ben  sev yor’’ d ye haykıracaksın, anla tık mı?
                      Kend  hal nde sak n ve uysal b r göl olan Ömer;   md    Ömer, muhakkak b r tanes n n sevm yor  le b teceğ n
                      hırçın fırtınalar koparan, gem ler  ba  a ağı eden   dü ünerek İsteks zce anla tık ded .
                      okyanus olmu tu.


























                           Derd n  anlamı tı Musa Öğretmen. Ömer’ n    Musa Öğretmen papatya yapraklarının genel olarak
                      ya adıkları 11-15 ya  arası gençlerde olu an ergenl k   tek sayı olduğunu b l yordu.(13,21,33,55…) Papatya
                      ps koloj s yd . Ömer’e, a les n   nasıl sevd rmes    yapraklarını sev yor  le koparmaya ba larsa yüzde
                      gerekt ğ n  anlamı tı. Bunun nas hatle olamayacağını   99’unun  sev yor  le  b teceğ n ,  aks   durumda da
                      b l yordu. B r yol muhakkak vardı. Ama ne? Ona   sevm yor  le b teceğ n  b l yordu.
                      göre matemat k tüm b l mler n kral çes  değ l m ?
                      Tüm sorunları çözen  l m değ l m yd ? Öyleyse    Doğanın  ç nde böyle Allah’ın sakladığı matemat k
                      matemat ğ n,  ç nde bulunduğu durumu çözmes    olduğu  ç n m  güzel, yoksa matemat k doğanın her
                      gerek rd . Ama nasıl? Ömer derd n  anlatırken   tarafında göründüğü  ç n m  güzeld ? Kend s  dâh l,
                      Musa  Öğretmen  Ömer’e  a les n   nasıl  sevd receğ n    pek çok k    bu soruya cevap aramak  ç n matemat kç
                      dü ünüyordu.                                   olmu tu.

                      Aradığı cevap tam da gözler n n önündeyd . Gözler    Musa Öğretmen,  lk papatyanın yapraklarını
                      parlamı tı adeta papatyalara bakarken. Musa    koparmaya ba lamı tı b le.
                      Öğretmen yer nden kalkarak be  tane papatyayı   Sev yor, sevm yor, sev yor, sevm yor, sev yor…






                                                                                                            81
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86