Page 79 - Kalemyar
P. 79
ödev yapar ama ödül ve ceza b r zaman sonra En faydalı ödevler, çocuğun meraklı olduğu
ba ka ba ka sorunları kar ılarına çıkarır. Otor ter alanlarda ver lecek ödevlerd r. Öğretmenler n
anne ve babaların, çocukla lg l sorunlarda ödül ödev vermede b r nc kuralı ger b ld r m
ve cezayı neden kullandıklarını uzmanlar söyle olmalıdır. Ödev n doğru mu yanlı mı olduğunu
anlatır: “Anne ve babalar çocuğun, onlara bağlı, üzer nde durulmalı, doğrusunun nasıl yapıldığı
kontroller nde kalmalarını sağlamak ç n ödev göster lmel d r. Bu durumda ödev pek t r c b r
ödül vererek yaptırmak sterler. Çocuk ödev rol oynamı olur. Çok ödev veren b r öğretmen n,
yapmadığında çocuğun hayatını zorla tıran kırk k l k sınıfta sayfalar dolusu ödev kontrol
kurallara ba vurarak ona ceza verme yoluna edemeyeceğ nden ger b ld r m mümkün olmaz.
ba vururlar. Böylece ödevler çocuğa ba arıyı Bu durum da ba arıyı azaltan temel nedenlerden
değ l ba arısızlığı get r r.’’ Çocuğa okul ya amının b r olarak kar ımıza çıkar. Vel ler arasında
lk yıllarında kötü hazırlanmı ödevler n çok ödev veren öğretmen y öğretmend r
ver lmes , yükten ba ka b r ey değ ld r. Olması nancı hâk md r. Çocuğun ba arısızlığında
gereken lkokullarda az l selerde çok ödev n vel l n n payının da azımsanmayacak kadar çok
ver lmes d r. Bu konuyla lg l dünyada yapılan olduğu görülmekted r. Çocuğa ödev ver lerek
uygulamalar lköğret mde haftada en çok evde sürekl me gul ed lmes öğrenmen n
doksan dak ka, l selerde yüz y rm dak ka ödev b r yolu olarak göster lmekted r. Öneml olan
ver lmes d r. L selerde haftalık dört saatten fazla çocukların çok çalı ıp b lg hamalı olması değ l,
ödev ba arıyı olumsuz olarak etk ler.” lg ve becer ler n ke federek kend ler n daha
yukarılara ta ımalarıdır.
Bazı uzmanlar dört çe t ödev
olduğunu söyler bunları u ek lde sıralarlar:
Ders tekrarı, ders hazırlığı, uygulama ve
entegrasyon. Uzmanlara en faydalı ve sonuç
alınan ödev ekl n n ne olduğu sorulmu , onlar
da harmanlanarak yapılan ödevler cevabını
verm lerd r. Ayrıca uygulama ve entegrasyon
amaçlı ödevler n, proje bazlı, ya a göre özenle
hazırlanan detaylı ödevler n de ba arıyı
arttırdıklarını bel rtmekted rler. Sonuç olarak
ger dönü lü ödevler n öğrenc n n ba arısını
arttırdığını söyleyeb l r z.
Okullarda b r nc sınıf öğrenc ler ne
sayfalar dolusu ç zg ç zd r lmekted r. Bu yüzden
okuldan soğuyan çocuk sayısı h ç de az değ ld r.
79