Page 79 - Kalemyar
P. 79

ödev  yapar ama ödül ve ceza b r zaman sonra   En faydalı ödevler, çocuğun meraklı olduğu
                      ba ka ba ka sorunları kar ılarına çıkarır. Otor ter   alanlarda ver lecek ödevlerd r. Öğretmenler n
                      anne ve babaların,  çocukla  lg l  sorunlarda ödül   ödev vermede b r nc  kuralı ger  b ld r m
                      ve cezayı neden kullandıklarını uzmanlar söyle   olmalıdır. Ödev n doğru mu yanlı  mı olduğunu

                      anlatır: “Anne ve babalar çocuğun, onlara bağlı,   üzer nde durulmalı, doğrusunun nasıl yapıldığı
                      kontroller nde kalmalarını sağlamak  ç n ödev    göster lmel d r. Bu durumda ödev pek  t r c  b r
                      ödül vererek yaptırmak   sterler. Çocuk  ödev    rol oynamı  olur. Çok ödev veren b r öğretmen n,
                      yapmadığında çocuğun hayatını zorla tıran      kırk k   l k sınıfta sayfalar dolusu ödev  kontrol

                      kurallara ba vurarak ona ceza verme yoluna     edemeyeceğ nden ger  b ld r m  mümkün olmaz.
                      ba vururlar. Böylece ödevler çocuğa ba arıyı   Bu durum da ba arıyı azaltan temel nedenlerden
                      değ l ba arısızlığı get r r.’’ Çocuğa okul ya amının   b r  olarak kar ımıza çıkar.  Vel ler arasında
                       lk yıllarında kötü hazırlanmı  ödevler n      çok ödev  veren öğretmen   y  öğretmend r

                      ver lmes , yükten ba ka b r  ey değ ld r. Olması    nancı hâk md r. Çocuğun ba arısızlığında
                      gereken  lkokullarda az l selerde çok ödev n   vel l n n payının da azımsanmayacak kadar çok
                      ver lmes d r. Bu konuyla  lg l  dünyada yapılan   olduğu görülmekted r. Çocuğa ödev ver lerek
                      uygulamalar  lköğret mde haftada en çok        evde sürekl  me gul ed lmes  öğrenmen n

                      doksan dak ka, l selerde yüz y rm  dak ka ödev   b r yolu olarak göster lmekted r. Öneml  olan
                      ver lmes d r.  L selerde haftalık dört saatten fazla   çocukların çok çalı ıp b lg  hamalı olması değ l,
                      ödev ba arıyı olumsuz olarak etk ler.”          lg  ve becer ler n  ke federek kend ler n  daha
                                                                     yukarılara ta ımalarıdır.
                                Bazı uzmanlar dört çe  t ödev

                      olduğunu söyler  bunları  u  ek lde sıralarlar:
                      Ders tekrarı, ders hazırlığı, uygulama ve
                      entegrasyon.  Uzmanlara  en faydalı  ve sonuç
                      alınan ödev  ekl n n ne olduğu sorulmu , onlar

                      da harmanlanarak yapılan ödevler cevabını
                      verm  lerd r. Ayrıca uygulama ve entegrasyon
                      amaçlı ödevler n, proje bazlı, ya a göre özenle
                      hazırlanan detaylı ödevler n de ba arıyı

                      arttırdıklarını bel rtmekted rler. Sonuç olarak
                      ger  dönü lü ödevler n öğrenc n n ba arısını
                      arttırdığını söyleyeb l r z.

                              Okullarda  b r nc   sınıf öğrenc ler ne

                      sayfalar dolusu ç zg  ç zd r lmekted r. Bu yüzden
                      okuldan soğuyan çocuk sayısı h ç de az değ ld r.





                                                                                                            79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84