Page 63 - Kalemyar
P. 63

nsan  ç n b r zorunluluk olduğu unutulmadan, eğ t m   ba lamakla beraber, okul çatısının varlığıyla anlam
                      ortamlarının zeng nl ğ n  sağlamanın g r   mler n    kazanmaya ba lamaktadır.  Ayrıca ahlak  değerler
                      canlı tutmak gerek yor.                        ed n p,  y   le kötü arasında b reyler arası denge
                                                                     hal n n  sağlanması   ç n  eylem  tarzları  bel rlemen n
                          Eğ t m,  nsan davranı larında  stend k eylem
                                                                     çabalarını göster r. Ed n lmes  gereken kazanımları,
                      tarzları ed nme sürec n n  fades  olmakla b rl kte,
                                                                     öğrenmenin aracılığını da okul çatısının ana parçası
                      ya am alanlarının d ğer unsurları olan manev
                                                                     olan öğretmen yapar.
                       ht yaçların da (ahlak  davranı lar, geleneksel kurallar,
                      d n  anlayı lar, toplumsal kültür kalıpları g b )   Eğ t m,  nsan kal tes n  yükseltme özell ğ ne
                      g der lmes nde öncülük yapan unsurları uyumlu   sah pt r. Olumlu davranı ların serg lenmes nde
                      hale get rmen n çabalarını da sürece dâh l etmen n   eğ t m n yönlend r c  m syonu, ferd n sorunlarına
                      gayretler n  göstermey  hedef ed n r.          çözüm bulmayı sağlayan etmenler  sağlamaktadır.
                                                                     Okul  ortamının  ve  eğitim  kadrosunun   lkesel
                          Eğitim olgusunun hayat felsefes   nsan merkezl
                                                                     hede er uğrunda yapısal dönü ümler yaratarak

                      gel  l m evreler  olduğundan, okul ortamında
                                                                      nsan kal tes n n donanımsal  çer kler n  kazandırma
                      farkındalık yakalamanın uğra larını canlı tutmanın
                                                                     noktasında  gayret  gösterd ğ n   duyumsamak
                      gayretler n  ön plana almak lazım.
                                                                     gerek yor.
                          Çağımız ve İnsanlık, “Güç” olgusunun (B lg  ve
                                                                         “Öğretmen olmak  zordur” demek bas t  b r
                      Teknoloj n n) en sınırsız hal ne ula manın zafer n
                                                                     çıkarım olmakla b rl kte, sorumluluk ve  nsan hayatına
                      duyumsuyor. Elde ed len Güç olgusunun temel nde
                                                                     yönel k  yer ne  get r lmes   gereken   uur  hal n n
                      İnsan Akıl’ ı ve Zekâ’ sı, ula ılan b l msel sev ye,
                                                                     omuzlara yüklenen ağırlığı göz önüne get r l nce,
                      teknoloj k çalı maların önümüze serd ğ  araç ve
                                                                     eğitimin-öğretimin  önderliğine  soyunanların
                      aletler n sağladığı d nam kler yer almakta.
                                                                     hakikaten kolay  eylerle uğra madığı  görülebiliyor.
                          Akıl ve Zekâ sayes nde B lg -Güç sah b  olmayı   Bu yüzden Yeterl l k ve L yakat özell kler n n uzantısı
                      sağlaması, b l msel ve teknoloj k yapılanmayı   olan Rol Model olma hal n  ed nmeye çalı an ve  rade-
                      gerçekle t rmes ,  nsan ya amını üst sınırlara çıkarma   akıl yetenekler n   kullanma becer s  kazandırma
                      amacını gütmesi yönüyle eğ t m alanının aktörler    hedef  gözeten eğ t c ler  ç n değer b ç lemez.
                      olan  öğretmenler,  H zmet  kültürünü   nsan  hayatı
                      üzer ne kurgulamı lardır. Eğ t m alanı, toplumsal
                      yapının b rey-grup b l nc nde sosyalle me sürec n
                      sağlama amacı güden b r dönemsel uygulamayı
                       fade etmekle b rl kte; Davranı ta, eylemlerde,
                      z h nsel   ley  te  stend k yansımalar olu turması
                      beklenen kavramsal b r  çer ğe sah pt r. Eğ t m
                      sınırsızdır ve  nsanın doğumundan, ölümüne kadar
                      gel   m  evreler ne  göre programlanan  özell ğ yle
                      donanımsal b r yapıyı özünde barındırır.

                          İnsan  ya amında  eğitim  ve  ps koloj k-sosyal
                      gel   m n devamı noktasında gerekl  ed n mler a lede




                                                                                                            63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68