Page 63 - Kalemyar
P. 63
nsan ç n b r zorunluluk olduğu unutulmadan, eğ t m ba lamakla beraber, okul çatısının varlığıyla anlam
ortamlarının zeng nl ğ n sağlamanın g r mler n kazanmaya ba lamaktadır. Ayrıca ahlak değerler
canlı tutmak gerek yor. ed n p, y le kötü arasında b reyler arası denge
hal n n sağlanması ç n eylem tarzları bel rlemen n
Eğ t m, nsan davranı larında stend k eylem
çabalarını göster r. Ed n lmes gereken kazanımları,
tarzları ed nme sürec n n fades olmakla b rl kte,
öğrenmenin aracılığını da okul çatısının ana parçası
ya am alanlarının d ğer unsurları olan manev
olan öğretmen yapar.
ht yaçların da (ahlak davranı lar, geleneksel kurallar,
d n anlayı lar, toplumsal kültür kalıpları g b ) Eğ t m, nsan kal tes n yükseltme özell ğ ne
g der lmes nde öncülük yapan unsurları uyumlu sah pt r. Olumlu davranı ların serg lenmes nde
hale get rmen n çabalarını da sürece dâh l etmen n eğ t m n yönlend r c m syonu, ferd n sorunlarına
gayretler n göstermey hedef ed n r. çözüm bulmayı sağlayan etmenler sağlamaktadır.
Okul ortamının ve eğitim kadrosunun lkesel
Eğitim olgusunun hayat felsefes nsan merkezl
hede er uğrunda yapısal dönü ümler yaratarak
gel l m evreler olduğundan, okul ortamında
nsan kal tes n n donanımsal çer kler n kazandırma
farkındalık yakalamanın uğra larını canlı tutmanın
noktasında gayret gösterd ğ n duyumsamak
gayretler n ön plana almak lazım.
gerek yor.
Çağımız ve İnsanlık, “Güç” olgusunun (B lg ve
“Öğretmen olmak zordur” demek bas t b r
Teknoloj n n) en sınırsız hal ne ula manın zafer n
çıkarım olmakla b rl kte, sorumluluk ve nsan hayatına
duyumsuyor. Elde ed len Güç olgusunun temel nde
yönel k yer ne get r lmes gereken uur hal n n
İnsan Akıl’ ı ve Zekâ’ sı, ula ılan b l msel sev ye,
omuzlara yüklenen ağırlığı göz önüne get r l nce,
teknoloj k çalı maların önümüze serd ğ araç ve
eğitimin-öğretimin önderliğine soyunanların
aletler n sağladığı d nam kler yer almakta.
hakikaten kolay eylerle uğra madığı görülebiliyor.
Akıl ve Zekâ sayes nde B lg -Güç sah b olmayı Bu yüzden Yeterl l k ve L yakat özell kler n n uzantısı
sağlaması, b l msel ve teknoloj k yapılanmayı olan Rol Model olma hal n ed nmeye çalı an ve rade-
gerçekle t rmes , nsan ya amını üst sınırlara çıkarma akıl yetenekler n kullanma becer s kazandırma
amacını gütmesi yönüyle eğ t m alanının aktörler hedef gözeten eğ t c ler ç n değer b ç lemez.
olan öğretmenler, H zmet kültürünü nsan hayatı
üzer ne kurgulamı lardır. Eğ t m alanı, toplumsal
yapının b rey-grup b l nc nde sosyalle me sürec n
sağlama amacı güden b r dönemsel uygulamayı
fade etmekle b rl kte; Davranı ta, eylemlerde,
z h nsel ley te stend k yansımalar olu turması
beklenen kavramsal b r çer ğe sah pt r. Eğ t m
sınırsızdır ve nsanın doğumundan, ölümüne kadar
gel m evreler ne göre programlanan özell ğ yle
donanımsal b r yapıyı özünde barındırır.
İnsan ya amında eğitim ve ps koloj k-sosyal
gel m n devamı noktasında gerekl ed n mler a lede
63