Page 62 - Kalemyar
P. 62

Ceng�z HAŞİMOĞLU
                                                                                 Ceng�z HAŞİMOĞLU



                               ÖĞRETMEN OLMAK                           Yetmez…

                                                                        Öğretim basamakları dı ında ki isel geli im
                                                                    modelleri  olan  Z h nsel,  Sosyal  ve  Bedensel  gel   m
                                                                    evreler n n ed n lmes nde rehberl k ederek Eğ t m
                                                                    olgusuna katkılarını devam ett r r.

                                                                        Öğretmenl k   m syon   ve  sorumluluğunu
                                                                    yüklenen aktörler n derd  sadece kend s  ve a les
                                                                    değ ld r aslında… Kend  yeterl l ğ  ve donanımı
                                                                     le bebekl k, çocukluk, ergenl k sonrası kend s ne
                                                                    emanet ed len değerl  varlığı, tüm bütünlüğü ile
                                                                     ekillendirecek çabaları kendisini de tatmin edecek
                                                                    ve ortaya değer  koymanın bilincini  yüklenecek
                                                                     ekilde geli tirme gayretine girer.

                                                                        Çünkü sorumluluk, görev bilinci, insan varlığının
                                                                    değeri, ilahi ve insani  uurun kar ılanması gereken
                                                                    beklent ler n  hedefe varmanın yoğunluğu  le
                                                                    İrade’ ler  ve Akıl’ ı deği im-gel   m a amalarına
                                                                    yönlend rmen n faal yetler ne soyunur. H zmet
                                                                    b l nc n n özünde  se alınacak olan madd  kar ılık
                                                                    yoktur ve zaten madd  kar ılıklar da kar ılayamaz
                                                                    ortaya konan çabaları-emekleri…

                                                                        O’ nun  ç n sorumluluk b l nc  b r gerekl l k,
                                                                    H zmet a kı gelecek ku akların eller m ze tesl m ed len
                                                                    Kader , Varlığımız  se ya adığımız anın,  coğrafyanın
                                                                    ve  nsanımızın tem natı olmanın kaçınılmaz b r
                                                                    sonucudur.

                                                                        Ya am  alanlarının  en  d nam k  alanı  ve  merkez
                                                                    “Eğ t m” d r. Eğitim elemanlarının önde gelen görev
                                                                    bilinci de insan eğitimine sağlanması gereken
                                                                    katkıların yüksekl ğ d r. Gel   m evreler   nsan
                         Toplumun derd n  yüklenen aktörler vardır
                                                                    hayatında dönemsel özell kler gösterse de her ya ın
                     etrafımızda olan; Ama fark edemed ğ m z ya da fark
                                                                    ve sürec n ed n lmes  gereken kazanımları vardır.
                     ed lse de hakkını tesl m edemed ğ m z. Sadece b lg
                                                                    Öneml  olan eğ t m olgusunun b lg  ve eylemsel
                     değ ld r   ler ! Aynı zamanda örnek modeld r ve açlık
                                                                    ed n mler n n  Toplumsal İy ’ den yana baskınlık
                     duyanlara Öğretim metot ve teknikleri ile zihinsel
                                                                    göstermes d r. İstend k davranı  ve eylem tarzlarının
                     geli imini sağlayacak adımları attırmaya çalı ır.
                                                                    z h nsel-sosyal ve bedensel gel   m a amalarında





                   62
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67