Page 62 - Kalemyar
P. 62
Ceng�z HAŞİMOĞLU
Ceng�z HAŞİMOĞLU
ÖĞRETMEN OLMAK Yetmez…
Öğretim basamakları dı ında ki isel geli im
modelleri olan Z h nsel, Sosyal ve Bedensel gel m
evreler n n ed n lmes nde rehberl k ederek Eğ t m
olgusuna katkılarını devam ett r r.
Öğretmenl k m syon ve sorumluluğunu
yüklenen aktörler n derd sadece kend s ve a les
değ ld r aslında… Kend yeterl l ğ ve donanımı
le bebekl k, çocukluk, ergenl k sonrası kend s ne
emanet ed len değerl varlığı, tüm bütünlüğü ile
ekillendirecek çabaları kendisini de tatmin edecek
ve ortaya değer koymanın bilincini yüklenecek
ekilde geli tirme gayretine girer.
Çünkü sorumluluk, görev bilinci, insan varlığının
değeri, ilahi ve insani uurun kar ılanması gereken
beklent ler n hedefe varmanın yoğunluğu le
İrade’ ler ve Akıl’ ı deği im-gel m a amalarına
yönlend rmen n faal yetler ne soyunur. H zmet
b l nc n n özünde se alınacak olan madd kar ılık
yoktur ve zaten madd kar ılıklar da kar ılayamaz
ortaya konan çabaları-emekleri…
O’ nun ç n sorumluluk b l nc b r gerekl l k,
H zmet a kı gelecek ku akların eller m ze tesl m ed len
Kader , Varlığımız se ya adığımız anın, coğrafyanın
ve nsanımızın tem natı olmanın kaçınılmaz b r
sonucudur.
Ya am alanlarının en d nam k alanı ve merkez
“Eğ t m” d r. Eğitim elemanlarının önde gelen görev
bilinci de insan eğitimine sağlanması gereken
katkıların yüksekl ğ d r. Gel m evreler nsan
Toplumun derd n yüklenen aktörler vardır
hayatında dönemsel özell kler gösterse de her ya ın
etrafımızda olan; Ama fark edemed ğ m z ya da fark
ve sürec n ed n lmes gereken kazanımları vardır.
ed lse de hakkını tesl m edemed ğ m z. Sadece b lg
Öneml olan eğ t m olgusunun b lg ve eylemsel
değ ld r ler ! Aynı zamanda örnek modeld r ve açlık
ed n mler n n Toplumsal İy ’ den yana baskınlık
duyanlara Öğretim metot ve teknikleri ile zihinsel
göstermes d r. İstend k davranı ve eylem tarzlarının
geli imini sağlayacak adımları attırmaya çalı ır.
z h nsel-sosyal ve bedensel gel m a amalarında
62