Page 60 - KalemYar
P. 60

Söyleş : Ahmet GÜNEŞTEKİN                                                                                                                           Söyleş : Ahmet GÜNEŞTEKİN


             narak sürdürülmes yle güçlenen b r atmos-    En son köy okullarının boyanmasına öncü-                tılmalarını sağlamak  ç n çabalarımı ortaya      Sanat yolunda adım atmış gençler m z n
             fer yaratmak. Müze  ç n bel rlenen alan ka-  lük ett ğ n z  b l yorum bu konuda yen  pro-            koymak  ster m. Sadece görülmekle kalma-      çocuklarımızın  başarıya  ulaşmaları  adına
             musal  ve  tarıma  kapalı  b r  alan.  Ama  b z   jen z var mı?                                      yıp  ş t len çocuklar olmalılar, kal tel  eğ t -  ed nd ğ n z  tecrübelerden  bahseder  m s -
             uygun alanları doğal tarım alanına dönüş-       Batman’da  başlattığımız  köy  okullarını            me  er ş m  haklarından  yararlanmalılar.     n z? Tavs yeler n z nelerd r?
             türmek  st yoruz. Kuracağımız vakfın oluş-                                                           Araştırma gez ler nde çocuklar  ç n düzen-
             turacağı b r tarım kooperat fi  le yerel üret -  renklend rme projes n n ben m  ç n özel b r          led ğ m atölyeler  bu kapsamda değerlen-         Kend  ses n z  bulmaya çalışın. Yaşamala-
             c lerle   şb rl ğ   yapacağız.  Araz n n  tarıma   bağlamı var. Çocukların hayal güçler n  ge-       d r yorum. Çocuklarla kurduğum  l şk  h ç-    rınızla  lg l  nasıl seç mler yaparsanız yapın
                                                          l şt reb lmes n  ve böylece kend ler   ç n b r
                                                                                                                                                                sah c  olan tek şey bu ses olacaktır. S z n kat-
             uygun olan h çb r yer  başka b r amaçla kul-                                                         b r zaman tek yönlü olmadı, ben m öğrett -    kınız ne olacak? Dünyaya nasıl b r  z bıraka-
                                                                                                                  ğ m ve onların öğrend ğ  b r şey değ ld  sa-
                                                                                                                  dece, b rl kte res m yaptığım her çocuk da    caksınız? Bu soruların yanıtlarını s ze k m ol-
                                                                                                                  ben  değ şt rd . Onlara yaşamlarında olma-    duğunuzu  söyleyeb l r  ancak.  Her  zaman
                                                                                                                                                                başka b r açıdan bakmayı deney n. Kend n z
                                                                                                                  yan ama evrensel b r hak olan sanat eğ t m -   ç n düşünmey  öğren n. Eğ t m kend  başı-
                                                                                                                  n  vermek  sted m. Yıllar sonra o çocuklar-   na  düşünmey   öğrenmekt r.  Başkalarının
                                                                                                                  dan bazıları ben  buldu, b r çocuğun yaşa-
                                                                                                                  mının ne kadar değ şeb ld ğ n  o zaman öğ-    s z n yer n ze düşünmes ne  z n vermeden
                                                                                                                  rend m.                                       kend  adınıza düşünmey  öğren n.






























             lanılmayacak. Serg leme ve eğ t m alanları-  gelecek tasarısı kurab lmeler n  sağlamak  s-
             nın dışında müzeden elde ed lecek gel r n    t yorum. Batman’dak  müze projes nde ço-
             tamamı vakfın yararına kullanılacak, genç    cuklar  ç n eğ t m programlarını oluşturma-
             sanatçıların ve öğrenc ler n eğ t m ne akta-  mızda da bu en öneml  faktör. Çocuk hakla-
             rılacak.                                     rının norm olarak yerleşeb lmes yle  lg l  bu
                                                          konu. B rey olarak gel ş mler   ç n yaptıkları-
                S z nle aynı coğrafyanın havasını tenef-  mız  ve  yapacaklarımız  onlara  bağışladığı-
             füs eden ve aynı zamanda l se yıllarında s -
             z nle boyanızı teneffüs eden ve s z nle fırça   mız b r şey değ l, doğal hakları. Çocuk hak-
             sallayan s z  sürekl  tak p eden b r  olarak ço-  ları kültürünü gel şt rmey , hatta onların da
                                                          kend ler yle  lg l  karar alma süreçler ne ka-
             cuklarla  lg l  b r çok projen ze tanık oldum.


            58 KALEMYÂR                                                                                                                                                                   SAYI 2     59
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65