Page 14 - Kalemyar
P. 14
sorunu hazırlayana kalmı . Biz buna kader tutar ve onu asla yüceltenlere e değer tutmaz.
diyoruz. Kaderin soruları herkes için aynı. Bu
Hâk m olan b r varlık hakem ve hek m
farklı sorunların benzer sorularına vereceğiniz
oluyorsa düzene a t b rb r nden bağımsız
cevabın doğruluğu ve kalitesi sizin becerinize
olması gereken üç ayrı kudret de kend
ve nsan kal ten ze kalmı . Buna da özgür rade
bünyes nde toplamı demekt r. Gerçek l der/
d yoruz. Çalı acağınız konular bell . Bu konular
Hal fe bu k msed r. Bu üç gücü b r arada
ç nde hang sorunla kar ıla acağınız s z n ç n
tutmayı sağlayan yegâne becer se h kmett r.
öneml . K m n z zeng n, k m n z fak r. K m n z
H kmet; hâk m, hakem ve hek m kavramlarını
hayata önde, k m n z ger de ba layacaksınız.
yerl yer nde kullanab lme becer s d r. H kmet
Hatta hayatın ç nde sorunlara a t konumlarınız
kavramını bünyes nde meslek olarak barındıran
b le değ ecek. Ama sorular aynı. Cevaplar s ze
ve onu nsanlığa aktaran tek varlık mürebb /
bağlı.
ye’d r. Yen d lde öğretmend r. Ve her yen l der
İnsan yeryüzüne kendini gerçekle tirmek öğretmenler n eser d r.
için getirildi. üphes z b r be er olarak değ l
ama nsan olarak b zler mükemmel yetenek ve
becer lerle ku andık. Yolun sonunda bu yetenek
ve becerileri kullanarak kendisi kalabilen sınavı
geçecek. Yeryüzünün lideri/hal fes olarak gelen
nsan, kend s n n sah b olarak ayrılab l rse yan
l der olarak kalab l rse eğitiminin sonunda
kazanmı lardan olacak. Bundandır k Yaratıcının
sınav sonunda kabul etmeyeceğ ve af
etmeyeceğ tek hata rkt r. rk nsanın yaratan
le kend s arasına farklı b r k y , dü üncey
veya duyguyu koymasıdır. Böylece kend s n
l derl k sev yes nden k nc l b r varlık durumuna
dü ürür. Kend n b r zevkten, b r patrondan, b r
dü ünce veya sevg l den a ağı görür. İnsanın
kendisini a ağılaması kendisini lider olarak
görmek isteyen ve bu ekilde eğiten Rabbine
sevimli gelmez. Kendini a ağılayanı a ağıda
14