Page 12 - Kalemyar
P. 12
Ercan SOYSAL
Bir Lider Yaratmak Yaratılan b r be er n l der/hal fe mertebes ne
yükselmes kend s ne s mler n öğret lmes
İnsanı nanca götüren en temel lke ned r
le gerçekle t . İs mler öğrenmek b r eğ t m
sorusunun cevabı: Sadece bundan baret
sürec n gerekt r rd . Eğ t m sürec b r “Terb ye
değ l z, tesp t d r. Bu farkındalık nsanı kend n
Ed c ”y gerekt r rd . Rab; yaratan, yarattığını
gel t rme ve gerçekle t rme sürec ne yönelt r.
düzenleyen, onu terb ye eden, gel t ren
Bunun ç n temel gerekl l k öncül b r eğ tmend r.
anlamında Yaratıcının s mler nden en çok
Evren yed tabaka olarak var ed ld , pek , en kullanılanıdır. O, Önce evren yarattı. Onu a ama
üst tabakadan lk cümley kurarsak ve sorarsak a ama terb ye ett . Yeterl l ğ ne kavu uncaya
nsanın lk eğ tmen k md r d ye? kadar onu altı devrede n aa ett . Evren, 13,8
İlk insan henüz var edilecektir. Varlığını, ilk m lyar yıl büyüyüp 93,6 m lyar ı ık yılı boyuna
defa yeryüzüne lider seçilmesinden anlayacağız. ula ınca n aası tamamlanmı b r be erden
Dönemin farkındalık gücüne sahip varlıkları yeryüzüne hâk m kılınacak b r hal fe yaratıldı.
melekler bir konuda üpheli: “Yer n yüzey nde İnsan bu yüzdend r yaratılı ının lk
bozgunculuk yapan, kan döken yan ne düzen dönem nde lk eğ t m n evren terb ye eden
b len ne de adalet b len b r varlık tüm doğaya ve kend s n yaratan rabb nden aldı. Eğ t m
nasıl l der seç l r?” Dönemin farkındalık gücüne sürec tamamlanınca sınavını melekler n ve
sahip üstüne irade gücüne sahip o dönem yer n yer n val s önünde sözlü alarak verd . İnsanın lk
Val s syanda: “Ben varken, ben k ate ten var atası kend s ne yönelt len sorulara aldığı eğ t m
ed lm m, topraktan üret lm b r nsanı kend m sonucu öğrend kler le cevap verd . Sınavın
üzer nde nasıl tanımlarım.” sonucunda Rab nsanın l derl ğ ne t raz eden
meleklere “Ben s z n b lmed kler n z b l r m
demed m m ?” der. Melekler nsanın l derl ğ n
kabul ed p boyun eğerken, yer n val s syanına
devam ed p eytanla mayı terc h ett .
Be er denen varlığı insan seviyesine
İlk insan kendine has kılınmı yaratılı tan yükselten yaratıcının ruhundan ü emesiydi.
gelen yetenekleri ile yaratıldığı toprak üzerinde İnsanı yerin yüzeyine lider yapan ve onu
bir ya am sürecine ba lıyor. Henüz yeni, henüz meleklerden üstün kılan ey ise rabb (mürebbi)
acemi, kendinde olandan fazlası yok benliğinde nden aldığı özel eğ t md r. Bu eğ t m n
ve beyn nde.
12