Page 12 - Kalemyar
P. 12

Ercan SOYSAL


                                Bir Lider Yaratmak                      Yaratılan b r be er n l der/hal fe mertebes ne

                                                                     yükselmes  kend s ne  s mler n öğret lmes
                         İnsanı  nanca götüren en temel  lke ned r
                                                                      le gerçekle t . İs mler  öğrenmek b r eğ t m
                      sorusunun cevabı: Sadece bundan  baret
                                                                     sürec n  gerekt r rd . Eğ t m sürec  b r “Terb ye
                      değ l z, tesp t d r. Bu farkındalık  nsanı kend n
                                                                     Ed c ”y  gerekt r rd . Rab; yaratan, yarattığını
                      gel  t rme ve gerçekle t rme sürec ne yönelt r.
                                                                     düzenleyen, onu terb ye eden, gel  t ren
                      Bunun  ç n temel gerekl l k öncül b r eğ tmend r.
                                                                     anlamında  Yaratıcının  s mler nden en çok
                         Evren yed  tabaka olarak var ed ld , pek , en   kullanılanıdır. O, Önce evren  yarattı. Onu a ama
                      üst tabakadan  lk cümley  kurarsak ve sorarsak   a ama  terb ye  ett .  Yeterl l ğ ne  kavu uncaya

                       nsanın  lk eğ tmen  k md r d ye?              kadar onu altı devrede  n aa ett . Evren, 13,8

                         İlk insan henüz var edilecektir. Varlığını, ilk   m lyar yıl büyüyüp 93,6 m lyar ı ık yılı boyuna

                      defa yeryüzüne lider seçilmesinden anlayacağız.   ula ınca  n aası tamamlanmı  b r be erden
                      Dönemin farkındalık gücüne sahip varlıkları    yeryüzüne hâk m kılınacak b r hal fe yaratıldı.

                      melekler  bir konuda  üpheli: “Yer n yüzey nde    İnsan   bu   yüzdend r   yaratılı ının   lk
                      bozgunculuk yapan, kan döken yan  ne düzen     dönem nde  lk eğ t m n  evren  terb ye eden

                      b len ne de adalet b len b r varlık tüm doğaya   ve kend s n  yaratan rabb nden aldı. Eğ t m
                      nasıl l der seç l r?” Dönemin farkındalık gücüne   sürec   tamamlanınca  sınavını  melekler n  ve

                      sahip üstüne irade gücüne sahip o dönem yer n   yer n val s  önünde sözlü alarak verd . İnsanın  lk
                      Val s   syanda: “Ben varken, ben k  ate ten var   atası kend s ne yönelt len sorulara aldığı eğ t m

                      ed lm   m, topraktan üret lm   b r  nsanı kend m   sonucu öğrend kler   le cevap verd . Sınavın
                      üzer nde nasıl tanımlarım.”                    sonucunda Rab  nsanın l derl ğ ne  t raz eden

                                                                     meleklere  “Ben  s z n  b lmed kler n z   b l r m

                                                                     demed m m ?” der. Melekler  nsanın l derl ğ n
                                                                     kabul ed p boyun eğerken, yer n val s   syanına

                                                                     devam ed p  eytanla mayı terc h ett .

                                                                        Be er denen varlığı insan seviyesine
                         İlk  insan kendine has  kılınmı  yaratılı tan   yükselten yaratıcının ruhundan ü emesiydi.

                      gelen yetenekleri ile yaratıldığı toprak üzerinde   İnsanı yerin yüzeyine lider yapan ve onu
                      bir ya am sürecine ba lıyor. Henüz yeni, henüz   meleklerden üstün kılan  ey ise rabb (mürebbi)

                      acemi, kendinde olandan fazlası yok benliğinde    nden  aldığı  özel  eğ t md r.    Bu  eğ t m n
                      ve beyn nde.





                   12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17