Page 40 - KalemYar
P. 40

Düşünen Adam                                                                                Sahici Eğitim Hikâyeleri: Kırmızı Kurdelenin Sırrı



                                                                                                                   “Ve Öğretmen m eller mden                    z hn m ze kah duygularımıza k m  zaman
                                                                                                                   tutup, ben  yalnızlığın d ps z               da davranışlarımıza dokunan mot fler yle
                                                                                                                                                                b z   sarmalayıp  duruyor.  Bu  sarmaş  hal ,
                        ü ş ü n e n   A d a m                                                                      kuyusundan çek p çıkardı”
                        (Fransızca: Le Pen-                                                                        Kırmızı Kurdelen n Sırrı                     göz k rp kler n n ıslanmasından tutun k m
                Dseur), Fransız hey-                                                                                                                            zaman  da  yüreğ m z n  öfkelenmes ne
             keltıraş Auguste Rod n tarafın-                                                                                atmanlı  eğ t mc -yazar  M sbah     bazen de hüzünlenmes ne yol açıyor. Tıpkı
             dan üret lm ş sanat eser . Dün-                                                                                ERATİLLA’nın 2019 yılında Efsus     gündel k  hayatımızda  h ssett ğ m z  g b .
             yanın en ünlü heykeller nden                                                                            BYayınlarından neşrett ğ  Kırmızı          Sev nç yumağına dönüşen yüreğ m z k m
             b r  olan eser, genell kle felsefi                                                                    Kurdelen n Sırrı  s ml   lk k tabı, eğ t m dün-  zaman  öfke  patlamasına  k m   zaman  da
             düşüncey  anlatan b r s mge ola-                                                                     yasında yaşanmış sah c  h kâyeler  kurgu-     Sezen AKSU’nun F ruze şarkısında geçt ğ
             rak kullanılmaktadır.                                                                                ya dönüştürerek kaleme alınmış b r eser.      g b  bazen b r del  rüzgâra dönüşüver yor.
                                                                                                                  Sade ve yalın b r d lle anlattığı h kâyelerde   Bu  yüzden  havanda  ne  su  dövüyor

                “Düşünen  Adam”  heykel n n  felsefi                                                                lk göze çarpan, b r şek lde hep m z n haya-  ERATİLLA ne de kaçak güreş yor h kâyele-
             boyutundan yola çıkılarak pandem  dö-                                                                tında bazen teğet bazen tam da kalb nden      r nde.  Hayatın   ç nden  damıtılmış  g b
             nem   le alakalı duyarlılık yakalamayı he-                                                           yaşamış olduğumuz prat klerden oluşma-        adeta.  Damıtılan  bu  hayatın  akıntısında
             defled m.                                                                                            sı. Yaşanmış h kâyeler olunca sah c l k kat-  k m   zaman  hüzün,  dram,  yoksulluk,  ka-
                                                                                                                  sayısı ve sıcaklığı kend n  bar z b r şek lde   ramsarlık g b  kara tablolar k m  zaman  se
               B rçok  nsanın hayatına mal olan bu hasta-                                                         ele ver yor zaten. ERATİLLA’nın k tabı, y r-
             lık hayatımızın her alanını etk s  altına aldı. Co-                                                  m sek z h kâyeden oluşmakta. K tabın b -
            v d-19; a le yaşantımızı, sosyal  l şk ler m z ,                                                      r nc   le 5.sınıf öğrenc ler ne yönel k oldu-
            çevrem z ,  ş ortamımızı; sanatı, sporu, s -                                                          ğuna  bakıp,  yanılgıya  düşmemek  gerek.
            yaset ,  ekonom y ,  tükett ğ m z  ve                                                                 Z ra h kâyeler yet şk nler n de gönlüne değ-
            ürett ğ m z  her  şey   etk led .  Bu                                                                 mekle beraber, adeta b r a le havası h sset-
            süre zarfında b rçok şey n de-                                                                        t rmes yle  de  oldukça  başarılı.  Buradak
            ğer n   düşünür  olduk.  Özel-                                                                        a len n, eğ t m a les  ya da yuvası olduğunu
            l kle hayatımızın önem n  an-                                                                         bel rtmeden geçmemek gerek r.
            ladık ve ne denl  zor b r süreç-
                                                                                                                     Hem a le rüzgârı hem gerçekl k katsayı-
            ten  geçt ğ m ze  tanık  olduk.
                                                                                                                  sı b raraya gel nce,  çtenl ğ n n  y  kotarıldı-
            Hastalıkla  mücadelede  h ç  şüp-
                                                                                                                  ğını ve okuru h kâyeler n  ç ne çekt ğ n  söy-
            hes z  maske,  dezenfekte,  tem zl k,
                                                                                                                  lemek, eser n başlıca karakter st k özell ğ .
            sosyal mesafe kuralları vb. konular, üze-
            r nde durduğumuz öneml  konular. Bu ted-                                                              Okura adeta ben de bunu yaşamıştım de-
            b rlere  uyan  uymayan,  durumu  c dd ye  alan                                                        d rten bu tanıdık h kâyeler, z hne olduğu
            veya  almayan   nsanları  hayatımızın  her  alanında                                                  kadar kalbe de dokunuşlarda bulunuyor.
            görmektey z.  İç nde  bulunduğumuz  pandem   döne-                                                    Öğrenc ler ne sadece bedenen değ l kal-
            m n n (Cov d-19) toplum üzer ndek  küresel etk s ne eleş-                                             ben de dokunan eğ t mc ler n hayatta  z bı-
            t rel b r bakış açısı kazandırmak  sted m.                                                            raktığı ve unutulmazlar albümüne alındığı
                                                                                                                  hep  d llend r l r.  ERATİLLA’nın  k tabı,  kah



            38 KALEMYÂR                                                                                                                                                                   SAYI 2     39
                                                                        Eser Sah b : Mehmet AKTAŞ
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45