Page 36 - KalemYar
P. 36

Savaş Meydanda Değ l D lde Kaybed l r                                                                                                      Savaş Meydanda Değ l D lde Kaybed l r


             alanının ne kadar sınırlanacağını b ze ş m-  Ruslar,  Türk stan’ın  ana  d l   üzer nde               alınab l yor.                                yalnızca kır gez nt s   ç n değ l, ayaküstü
             d den göstermekted r. Elbette her çocuk      büyük  oyunlar  oynamışlardır.  Buradak                                                               b r şeyler atıştırılan küçük dükkânlar  ç n
             yabancı  d l  öğrenmel   ama  öncel kle      Türk  M llet   Kazaklar,  Kırgızlar,  Türk-                Bütün dünyada olduğu g b , ülkem zde       de yurdun her yer nde kullanılan b r ad du-
             kend  ana d l ne yeter  kadar hâk m olma-    menler ve Özbekler olmak üzere dört ayrı                 de II. Dünya Savaşı’ndan sonra İng l zce-    rumuna  gelm ş  bulunmaktadır.  İs mler
             lıdır. Ne yazık k  ülkem zde yabancı d lde                                                                                                         çoğunlukla  yabancı  mağazalardan  T-
             eğ t m görmek b r ayrıcalık olarak görül-                                                                                                          sh rt’ler, sweatsh rt’ler alınmakta, b rçok
             mekte ve çocuklar kend  kültürler n  tam                                                                                                           genc n  d l nde  Allahaısmarladık  yer ne
             olarak  öğrenmeden  başka  kültürlerle                                                                                                             bye-bye sözü duyulmakta, b r otomob l n

             yoğrulmaktadırlar. Bu durum da gençle-                                                                                                             des gn’ı  beğen lmekte,  sağlık  kontrolü
             r n  ler de öğren mler n  yurt dışında sür-                                                                                                         ç n  check-up  yaptırılmakta,  telev zyon
             dürmeler  ve artık o ülkeye h zmet etme-                                                                                                            ç n t v  kısaltmasından yararlanılmakta-
             ler  sonucunu ortaya çıkarmaktadır. Şunu                                                                                                           dır. Fast-food veren dükkânlar pek çok-
             b lmek gerek r k  yabancı d l öğrenmekle                                                                                                           tur
             yabancı  d lde  eğ t m  görmek  farklı  du-                                                                                                          İng l zcen n etk s ne, bugünkü g b  ka-
             rumlardır.  B r   nsan  ana  d l   dışında  ya-                                                                                                    pıların açık bırakılması, gerek eğ t m ve
             bancı b r d l de öğreneb l r ama o yabancı                                                                                                         öğret m d l nde gerek basında, radyo ve
             d lde  eğ t m  gördüğünde  ana  d l nden                                                                                                           telev zyon yayınlarında, gerekse günlük
             uzaklaşması kaçınılmaz b r hal alır. Yaban-                                                                                                        konuşma d l nde daha büyük ölçüde ya-
             cı d l eğ t m , sömürme, as m le etme g b                                                                                                          bancılaşma ve k rlenmeye yol açacaktır.
             çıkarların sağlanmasında vazgeç lmez b r                                                                                                           Ter mler konusunda c dd  önlemler alınıp
             yöntemd r. Bu da Batı’nın üzer m zde oy-                                                                                                           D l Devr m  süres nce gerçekleşt r len ça-
             nadığı ama b z m farkına dah  varamadı-                                                                                                            lışmalar  doğrultusunda  çabalar  harcan-
             ğımız s ns  b r oyunudur. B z  yok etme                                                                                                            maz, devletçe bu çabalar desteklenmez-

             planlarının  lk ayağı  se d l m zd r. Çünkü                                                                                                        se, Türkçen n kend  gücüne dayanan b r
             savaş  meydanda  değ l  d lde  kaybed l r.                                                                                                         kültür d l  olma n tel ğ  y t r lecekt r
             İşe b z  Türkçem ze yozlaştırmayla başla-                                                                                                            Varoluşumuzun, ortak b l nc m z n, kül-
             dılar. B r ülken n savaşı kaybetmes  o ül-   halk olarak tanıtılmış ve dört ayrı lehçe or-            n n etk s  artmaya başlamış, özell kle Ame-  türümüzün yegâne tems lc s  olan Türk-
             ken n, m llet n yok olması demek değ ld r    taya çıkarılmıştır. Bu m lletlere farklı alfa-           r ka’yla kurulan  l şk ler, Almanca, Fransız-  çem z, toplumumuzu m llet yapan kutsal
             fakat ana d l n  kaybetmes  m llet n b rl k   beler yapılarak önce yazı d l  sonra da ko-             ca g b  Avrupa d ller nde de görüldüğü       b r  değerd r.  Ancak  bu  kutsal  değere
             ve beraberl ğ ne vurulan büyük b r dar-      nuşma  d ller   ayrıştırılmıştır.  Geçm şte              üzere, k m  sözcükler n günlük konuşma-      sah p  çıkarak  d ğer  dünya  devletler ne
             bed r. Çünkü d l b r m llet  tek b r beden-  aynı d l  konuşan Türk stan’dak  Türk m l-               lara kadar yerleşmes ne neden olmuştur.      karşı d md k durab l r z. M ll  varlığımızın
             de bütünleşt r r.                            let  ayrışarak anlaşamaz hale gelm ş ve n -              Bugün, ülkem z n en uzak ve küçük yerle-     kanıtı olan Türkçem z, hürr yet m z , ba-
               1865 yılında Ruslar, Taşkent’   şgal ede-  hayet nde Türk stan  parçalanmıştır.  Gö-                ş m yerler nde b le bakkal’la b rl kte, hatta   ğımsızlığımızı s mgeleyen, şeh t kanların-
             rek Türk stan’ın  şgal n  tamamladılar. Bu   rülüyor k  b r m llet ana d l nden uzaklaş-              ondan  daha  sık  market  kullanılmakta,     dan reng n  almış bayrağımız kadar de-
              şgal n kalıcı hale gelmes n  sağlamak  ç n   tırılarak rahat b r şek lde egemenl k altına            super market’ler yayılmakta, İng. P c-n c    ğerl d r, b z m ses bayrağımızdır.




            34 KALEMYÂR                                                                                                                                                                   SAYI 2     35
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41