Page 45 - Kalemyar
P. 45
sıkıntılarından çok sosyal sıkıntılarının olduğunu durumunu reddeden a le, öfkes n öğretmene
ve b rey n en çok bundan rahatsız olduğunu yansıtıyor, hatta anne “o öğretmen n gözünü
sez nled m. Bu özell kte b reyler d kkat ed n, çıkaracağım, ben m çocuğum normal” d yor.
“çok akılsızım” ya da “ger zekalıyım” yer ne “çok Sayfa 46’dan sonra görülüyor k amel yat
yalnızım” ya da “h ç arkada ım yok” der. Charl e e yaramı . Tüm harf ve mla kurallarına
de akıllı olmayı en çok arkada ları ve a les uyuyor artık Charl e. Gel me sonrası kend
arasında kabul görmek ç n st yordu. (Syf 22: öğrenc m zler g b sev nd m. Bu süreçten
Eğer akıllıysan sohpet edecek b sürü arkada ın sonra karakter, geçm n hatırlayınca; ya adığı
olur ve hep öyle yapayannız kalmazsın.) Nerden akran zorbalıklarının, çocuk acımasızlığı perdes
b ls n, asıl yalnız bırakan etmen n sorgulayan, altında gerçekle t ğ n b ze aktarıyor. Hang
ara tıran, rdeleyen b r bey n olduğunu. Bu döneme baksan buram buram yalnızlık kokuyor
kadar hassas b r denge ama temelde nsan cümleler.
hep yalnız. IQ testler ne sonuç ver rse vers n,
Satır aralarında IQ testler ne get r lm
becer yetenekler n ne olursa olsun nsanlar
güzel ele t r ler var. Zeka ned r, sorusunu
sen dı lamak ç n b r sebep buluyor. Çünkü
dü ündürüyor. Gardner’ın çoklu zeka kuramını
nsanların en çok korktuğu ey “farklılık”.
yok sayanlar ele t r l yor ama zeka tanımı olarak;
Charl e bunu h ssed nce ona sarılmak sted m,
zekayı kap olarak dü ün, aldığı değ l alab ld ğ d r
ona anlatmak sted m; kend s ç n ya aması
kısmı çok ho uma g tt . İnsan kapas tes ne güzel
gerekt ğ n . Aslında mutluluğun ç huzurda
b r gönder .
olduğunu. Toplum farklı olanı dı ladığında fark
K tabın ç ndek b r karakter, Dr. Strauss’un
etmeden farklı olan da toplumu dı lamı oluyor.
u sözler ne –her ey burada saklı- bakalım :
Çünkü bu akıl sağlığı ç n b r zorunluluk arz
“Zekan gel t kçe, sorunların da o ölçüde artacak
ed yor.
Charl e. Z h nsel gel men duygusal gel men
Haf f düzeyde zeka ger l ğ a le ç nde
a acak.” Fazla zekana güvenme Charl e, n met
bölünmelere de yol açıyor. Charl e’n n a les nde
m lanet m b lemezs n d yor doktor bey.
de bu durumu görüyoruz. A le önce Charl e’y
Okuduğum k taplardan p man olduklarım
kabul ed yor, (kabullen evres ne kadar ok-
oldu, Çok geç okuduğum k taplardan p man
nkar-yardım- syan-yardım evreler atlanmıyor
olduklarım oldu. Bu k tap kes nl kle k nc
tab k ), kabul ett kten sonra k nc çocuk olunca
cümley anlatmaktadır.
Charl e dı lanıyor ve karde yle let m b le
kurulması stenm yor (Bknz : Sayfa 44). Çocuğun
45