Page 45 - Kalemyar
P. 45

sıkıntılarından çok sosyal sıkıntılarının olduğunu   durumunu reddeden a le, öfkes n  öğretmene
                      ve  b rey n  en  çok  bundan  rahatsız  olduğunu   yansıtıyor,  hatta anne  “o öğretmen n  gözünü

                      sez nled m. Bu özell kte b reyler d kkat ed n,   çıkaracağım, ben m çocuğum normal” d yor.
                      “çok akılsızım” ya da “ger  zekalıyım” yer ne “çok   Sayfa 46’dan sonra görülüyor k  amel yat

                      yalnızım” ya da “h ç arkada ım yok” der. Charl e     e yaramı .  Tüm harf ve  mla kurallarına
                      de akıllı olmayı en çok arkada ları ve a les    uyuyor artık Charl e. Gel  me  sonrası kend

                      arasında kabul görmek  ç n  st yordu. (Syf 22:   öğrenc m   zler g b  sev nd m. Bu süreçten
                      Eğer akıllıysan sohpet edecek b sürü arkada ın   sonra karakter, geçm   n  hatırlayınca; ya adığı

                      olur ve hep öyle yapayannız kalmazsın.) Nerden   akran zorbalıklarının, çocuk acımasızlığı perdes
                      b ls n, asıl yalnız bırakan etmen n sorgulayan,   altında gerçekle t ğ n  b ze aktarıyor. Hang

                      ara tıran,   rdeleyen b r  bey n  olduğunu.  Bu   döneme baksan buram buram yalnızlık kokuyor
                      kadar hassas b r denge ama temelde  nsan       cümleler.

                      hep yalnız. IQ testler  ne sonuç ver rse vers n,
                                                                         Satır aralarında IQ testler ne get r lm
                      becer   yetenekler n  ne olursa  olsun  nsanlar
                                                                     güzel ele t r ler var. Zeka ned r, sorusunu
                      sen  dı lamak  ç n b r sebep buluyor. Çünkü
                                                                     dü ündürüyor. Gardner’ın çoklu zeka kuramını
                       nsanların  en çok korktuğu  ey  “farklılık”.
                                                                     yok sayanlar ele t r l yor ama zeka tanımı olarak;
                      Charl e bunu h ssed nce ona sarılmak  sted m,
                                                                     zekayı kap olarak dü ün, aldığı değ l alab ld ğ d r
                      ona anlatmak  sted m; kend s   ç n ya aması
                                                                     kısmı çok ho uma g tt . İnsan kapas tes ne güzel
                      gerekt ğ n . Aslında mutluluğun  ç huzurda
                                                                     b r gönder .
                      olduğunu. Toplum farklı olanı dı ladığında fark
                                                                         K tabın  ç ndek  b r karakter, Dr. Strauss’un
                      etmeden farklı olan da toplumu dı lamı  oluyor.
                                                                      u sözler ne –her  ey burada saklı- bakalım :
                      Çünkü bu akıl sağlığı  ç n b r zorunluluk arz
                                                                     “Zekan gel  t kçe, sorunların da o ölçüde artacak
                      ed yor.
                                                                     Charl e.  Z h nsel  gel  men  duygusal  gel  men
                          Haf f düzeyde zeka ger l ğ  a le   ç nde
                                                                     a acak.” Fazla zekana güvenme Charl e, n met
                      bölünmelere de yol açıyor. Charl e’n n a les nde
                                                                     m  lanet m  b lemezs n d yor doktor bey.
                      de bu durumu görüyoruz. A le önce Charl e’y
                                                                         Okuduğum k taplardan p  man olduklarım
                      kabul ed yor, (kabullen   evres ne kadar  ok-
                                                                     oldu, Çok geç okuduğum k taplardan p  man
                       nkar-yardım- syan-yardım evreler  atlanmıyor
                                                                     olduklarım  oldu. Bu k tap kes nl kle   k nc
                      tab   k ), kabul ett kten sonra  k nc  çocuk olunca
                                                                     cümley  anlatmaktadır.
                      Charl e dı lanıyor ve karde  yle  let   m b le

                      kurulması  stenm yor (Bknz : Sayfa 44). Çocuğun






                                                                                                            45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50