Page 71 - Kalemyar
P. 71

Bütün problem burada yatıyor. Bu öneml
                      eks kl ğ n en kısa zamanda g der lmes , bunun
                       ç nde  öğretmen-vel   bulu masına  en  öneml
                      taraf olarak  öğrenc ler n  de f  len  katılmasını

                      sağlamak gerek r. Eğ t m n merkez nde,   b rl ğ
                      ve bulu manın temel nde öğrenc  olduğuna
                      göre öğrenc ler n duyguları, f k rler  ve  stekler
                      güçlü olarak ortaya çıkmalıdır. Alınacak kararlar

                      ve uygulanacak yöntemler bu çerçevede
                      olmak zorundadır. Bunun uygun b r ortamda
                      sağlanması gerek r. Hele hele çocukların a le
                       ç nde  söz  hakkının  olmadığı,  dü ünceler n n

                      sorulmadığı ya da değer ver lmed ğ  b r
                      toplumsal gerçekl kte ya ıyorsak bu durum daha
                      da öneml  hale gel yor ve çözüm noktasında b r
                      an önce adımlar atılmasını gerekt r yor.


                          Her  öğretmen    ve   vel   öğrenc ler n
                      eğ t mler  konusunda, gelecekler  hakkında
                      b r  eyler söylüyor, konu uyor. Bunlar  y ,
                      güzel ve gerekl d r. Pek , bu  y , güzel ve

                      gerekl   ortak  dü üncelere,  öğrenc ler n  b zzat
                      kend  sözcükler n , kel meler n  katab lme,
                      söyleyeb lme  mkânı verd k m , vereb ld k
                      m ? İ te bu  mkânı mutlaka öğrenc ler m ze

                      vermem z    gerek r.  Öğretmen-öğrenc -vel
                      İ b rl ğ n   z h nsel  b r  dönü ümle    levsel
                      hale get rmem z gerek yor. Çünkü çocuklar
                      geleceğ m z  se geleceğe sevg n n, adalet n ve

                       nsan  bütün güzel duyguların hâk m olması
                      lazım.  Bu  güzell kler n  heps   çocuklarımızda
                      mevcuttur. Hem de onları örnek alıp dersler
                      çıkarab lecek derecede güçlü duygulardır.











                                                                                                            71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76