Page 71 - Kalemyar
P. 71
Bütün problem burada yatıyor. Bu öneml
eks kl ğ n en kısa zamanda g der lmes , bunun
ç nde öğretmen-vel bulu masına en öneml
taraf olarak öğrenc ler n de f len katılmasını
sağlamak gerek r. Eğ t m n merkez nde, b rl ğ
ve bulu manın temel nde öğrenc olduğuna
göre öğrenc ler n duyguları, f k rler ve stekler
güçlü olarak ortaya çıkmalıdır. Alınacak kararlar
ve uygulanacak yöntemler bu çerçevede
olmak zorundadır. Bunun uygun b r ortamda
sağlanması gerek r. Hele hele çocukların a le
ç nde söz hakkının olmadığı, dü ünceler n n
sorulmadığı ya da değer ver lmed ğ b r
toplumsal gerçekl kte ya ıyorsak bu durum daha
da öneml hale gel yor ve çözüm noktasında b r
an önce adımlar atılmasını gerekt r yor.
Her öğretmen ve vel öğrenc ler n
eğ t mler konusunda, gelecekler hakkında
b r eyler söylüyor, konu uyor. Bunlar y ,
güzel ve gerekl d r. Pek , bu y , güzel ve
gerekl ortak dü üncelere, öğrenc ler n b zzat
kend sözcükler n , kel meler n katab lme,
söyleyeb lme mkânı verd k m , vereb ld k
m ? İ te bu mkânı mutlaka öğrenc ler m ze
vermem z gerek r. Öğretmen-öğrenc -vel
İ b rl ğ n z h nsel b r dönü ümle levsel
hale get rmem z gerek yor. Çünkü çocuklar
geleceğ m z se geleceğe sevg n n, adalet n ve
nsan bütün güzel duyguların hâk m olması
lazım. Bu güzell kler n heps çocuklarımızda
mevcuttur. Hem de onları örnek alıp dersler
çıkarab lecek derecede güçlü duygulardır.
71