Page 70 - Kalemyar
P. 70

İshak BÜYÜKKAYA


                             Çocuklarımızın                          eğ t m süreçler m z n b rer parçası olmu

                                                                     durumdalar. Nasıl olacağına gel nce… Son
                      Düşüncelerİnİ  Öğrenmek                        yıllarda okul, dolayısıyla öğretmen-vel    b rl ğ

                                                                     ve bulu masında  lerleme sağlanmı  ve bunlar

                                                                     artmı tır. Burada n cel b r artı  ve katılım
                          B r öğretmene,  mesleğ  açısından  “En     olmu tur. Ama n tel olarak aynı derecede b r

                      öneml   ey ned r?” d ye sorulursa cevabı,      ver ml l k ve gel  me sağlanmı  mıdır? Bu
                      “Öğrenc ler m n ba arılı ve gelecekte saygın b r   gerçeğ  üzülerek de olsa “Maalesef!” der z ya da
                      k   l k olmalarıdır.” cümles ne yakın  olacaktır. B r    y mser b r cevapla  “Henüz  sten len düzeyde
                      anne ve babaya çocukların geleceğ  hakkında    değ ld r.” der z.

                      dü ünceler  sorulursa cevabı hemen hemen
                                                                         Öğretmen-vel    b rl ğ nde eks k bıraktığımız
                      öğretmen n cevabı  le yakın olacaktır. Bu da bağ
                                                                     çok öneml  b r nokta var. Buradak  eks kl k
                      olarak b rb r nden ayrı olan öğretmen ve a le
                                                                      udur:  “Ba arılı olmasını  sted ğ m z, bütün
                      tarafının bulu tuğu ortak paydayı göster yor.
                                                                     eğ t m  süreçler n   onun   ç n  yürüttüğümüz

                      Tara arı ortak b r hedefte, amaçta bulu turan
                                                                     öğrenc ler m z n bu süreç  le  lg l  dü ünceler n ,
                      bu payda, onlardan geleceğ  ödünç aldığımız
                                                                     onun b z m hakkında ne dü ündüğünü
                      çocuklarımızdır, öğrenc ler m zd r.
                                                                     daha da öneml s  onun kend s  hakkında ne
                          Geleceğ m z   olu tururken  bulu tuğumuz   dü ündüğünü b lm yoruz, d nlem yoruz ya da

                      ortak yanlarımızı yan  öğrenc ler m z , b r bütün   umursamıyoruz.”
                      olarak geleceğe hazırlamak  ç n b rl kte, b l nçl
                      ve sürekl  b r  ek lde d yalog hal nde olmak,
                      kararlar  almak ve bunları uygulamak  gerek r.

                      Pek , bu ne zaman, nerede ve nasıl olacak? Hemen
                      hemen bütün öğretmenler n ve vel ler n b ld ğ ,
                      kabul  ett ğ   ancak  b r  türlü   sten len  sev yede
                      ve ver ml l kte geçmeyen okul-a le    b rl ğ n n

                      mutlaka sağlanması gerek r. Bu   b rl ğ  eğ t m
                      sürec   çer s nde yapılmalıdır. Eğ t m sürec n n
                      en önem  kısmı öğrenc ler m z n b l msel ve
                      kurumsal olarak eğ t ld ğ  okullarda olmaktadır.

                      Ancak günümüzde pandem  kaynaklı eğ t m
                      ortamları dönü üme uğramı tır. Evler, destek
                      noktaları, çevr m  ç  (onl ne) / çevr m dı ı
                       let   m,  TV  kanalı,  v deolu  görü meler…







                   70
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75