Page 70 - Kalemyar
P. 70
İshak BÜYÜKKAYA
Çocuklarımızın eğ t m süreçler m z n b rer parçası olmu
durumdalar. Nasıl olacağına gel nce… Son
Düşüncelerİnİ Öğrenmek yıllarda okul, dolayısıyla öğretmen-vel b rl ğ
ve bulu masında lerleme sağlanmı ve bunlar
artmı tır. Burada n cel b r artı ve katılım
B r öğretmene, mesleğ açısından “En olmu tur. Ama n tel olarak aynı derecede b r
öneml ey ned r?” d ye sorulursa cevabı, ver ml l k ve gel me sağlanmı mıdır? Bu
“Öğrenc ler m n ba arılı ve gelecekte saygın b r gerçeğ üzülerek de olsa “Maalesef!” der z ya da
k l k olmalarıdır.” cümles ne yakın olacaktır. B r y mser b r cevapla “Henüz sten len düzeyde
anne ve babaya çocukların geleceğ hakkında değ ld r.” der z.
dü ünceler sorulursa cevabı hemen hemen
Öğretmen-vel b rl ğ nde eks k bıraktığımız
öğretmen n cevabı le yakın olacaktır. Bu da bağ
çok öneml b r nokta var. Buradak eks kl k
olarak b rb r nden ayrı olan öğretmen ve a le
udur: “Ba arılı olmasını sted ğ m z, bütün
tarafının bulu tuğu ortak paydayı göster yor.
eğ t m süreçler n onun ç n yürüttüğümüz
Tara arı ortak b r hedefte, amaçta bulu turan
öğrenc ler m z n bu süreç le lg l dü ünceler n ,
bu payda, onlardan geleceğ ödünç aldığımız
onun b z m hakkında ne dü ündüğünü
çocuklarımızdır, öğrenc ler m zd r.
daha da öneml s onun kend s hakkında ne
Geleceğ m z olu tururken bulu tuğumuz dü ündüğünü b lm yoruz, d nlem yoruz ya da
ortak yanlarımızı yan öğrenc ler m z , b r bütün umursamıyoruz.”
olarak geleceğe hazırlamak ç n b rl kte, b l nçl
ve sürekl b r ek lde d yalog hal nde olmak,
kararlar almak ve bunları uygulamak gerek r.
Pek , bu ne zaman, nerede ve nasıl olacak? Hemen
hemen bütün öğretmenler n ve vel ler n b ld ğ ,
kabul ett ğ ancak b r türlü sten len sev yede
ve ver ml l kte geçmeyen okul-a le b rl ğ n n
mutlaka sağlanması gerek r. Bu b rl ğ eğ t m
sürec çer s nde yapılmalıdır. Eğ t m sürec n n
en önem kısmı öğrenc ler m z n b l msel ve
kurumsal olarak eğ t ld ğ okullarda olmaktadır.
Ancak günümüzde pandem kaynaklı eğ t m
ortamları dönü üme uğramı tır. Evler, destek
noktaları, çevr m ç (onl ne) / çevr m dı ı
let m, TV kanalı, v deolu görü meler…
70