Page 7 - KalemYar
P. 7
Ed tör Ed tör
n n tek b r havuzda çok karmaşık tar fler ve Günümüzde b r k tabın okuyucu tarafından n n kapısının önünden geçmes ne b le nulardan söz edeceğ bell d r. Kültür edeb -
yöntemlerle yoğrulmasını gerekt r r. Yazıla- okunması o k tabın doğru pazarlanması ve gerek yoktur. Bu konuyu bu cümle le b t re- yat veya s yaset derg ler nde özell kle farklı
nın gözden geç r lmes , yen den düzenlen- güçlü dağıtım ağının gerçekleşt r lmes le l m. Bu ülkem z ç n özell kle çok sıkıcı b r görüşlere yer ver l r. Böylece daha yaygın
mes uzun b r sürec gerekt reb l r. Sonuçta olab l r. B r yazarın tek başına bunu yapab l- durum. Herkes n kend n okuduğu b r yayı- okuyucu k tles ne ulaşılmak hedeflen r.
yayınlanmaya hazır b r ham madde ortaya me gücü bulunmaz. Bu anlamda dağıtımcı- nev n n bastığı k taplardan farklı düşüneb -
Derg doğası gereğ her yen sayısında
çıkarılır. ların yayıncılardan daha da tekelc davran- len veya kend n gel şt reb len b r nes l bek- yen konular, yen yazarlar ve yen bakışlar
dıkları söyleneb l r. B r yazarın yazdığı b r k - lenmez. Bu anlamda ülkem zde k taplar ke-
B r de ş n t car boyutu vardır. (Öncel kle le kend n oluşturur. Bu derg ç n d nam k
el nde bulundurduğunuz derg gönüllü b r b r üretkenl k sağlar. Okuyucu derg n n her
çalışmadır ve derg sürec nde çalışan herkes sayısında derg g b yen lenme mkânına
t car b r kazanç düşünces olmadan gayret sah p olur.
göstermekted r). K tapta t car süreç okuyu- Derg tek l değ l çoğuldur. Çok yazarlı,
cunun k tabı alırken k tabın ücret ödemes çok konulu, çoklu bakışlı b r çay sohbet d r.
şekl nde sonuçlanır. Yan k tap satışında b r Herkes konusundan, derd nden, sev nc n-
ürün satışı gerçekleşmekted r. Müşter oku-
den söz edeb l r. B r muhabbet ortamıdır
yucunun kend s d r. Derg de yazar sadece
yan derg . Sayfalar sade harflerden oluş-
yazdığı makaleden sorumludur. Yazar ç n
maz, res mlerden ve kend ne özgü res mler-
gel r de bu makale ç n ve b r defaya mah-
den ve tasarımdan oluşur. Yan derg n n mu-
sustur. Derg lerde t car kazanç, derg yan
habbet de tatlıdır ve canlıdır.
ürün satışından değ l derg lerde yer ver len
reklamların karşılığında elde ed len reklam Ded m ya k tap kırmızı ç zg m zd r. En
gel rler nden gel r. Bu uygulama kazancı rek- koyu k tap muhabbetler nde b le k tap le
lam gel rler nden sağlanan gazete ş nde okuyucu arasında üçüncü şahıs yoktur.
daha bel rg nd r. Gazeteler de derg ler g b K tap tek mükemmel dosttur. -Ancak k tap
kazançlarını reklamlardan sağlar. Gazete sa- okumak ç n k tap le beraber ıssızlığınıza çe-
tışlarından öyle düşük kazançlar elde ed l r k lmek sters n z. Yanınıza k msey stemez-
k gazeteler n ücrets z b r şek lde okuyucu- s n z.- Derg se dostlar grubudur. Derg de
ya ver ld ğ çokça olur. Yan b r gazeten n herkes her şey konuşur. Tecrübeler, umutlar
okuyucusundan ücret talep etmes tümüyle paylaşılır. Çok ses, çok sesl k vardır derg de.
ps koloj kt r. Hayatın dört duvarın b le ötes ne, ekranlara
sıkıştığı bu dev rde kalabalığa karışmanın
Elde ed len ürün hala ham olduğundan
b r yoludur derg ş ... Bekler z.
bunun şlenmes ç n b r yayıncının fırınında
p ş r lmes gerek r. Bu nedenle ham madde-
ye sah p yazar b r bakıma yayıncıya muhtaç
b r maraba g b d r. Daha kötüsü bu üret m-
de sadece emek değ l tohum da yazana a t-
tabın güçlü b r yayıncı ve onun üstünde s nl kle gerçek m syonunu gerçekleşt re-
t r. Buna rağmen tarla sah b yayıncı, tam b r
güçlü b r dağıtımcıya ht yacı vardır. B z m mezler. Derg lerde k taplar ç n anlattığımız
toprak ağası g b davranab lecek b r ko-
g b b r ülkede bu şansa sah p yazar sayısı k bu durumlar daha soluk b r şek lde görülür.
numdadır.
el n parmak sayısını geçmez. Öncel kle her derg kend konusunu ve ren-
Buna rağmen b r yazar neden b r yayıncı- g n özell kle bel rt r. Hang çerçeve ve konu-
Tüm bunların ötes nde b rçok yayınev -
ya muhtaçtır? Çünkü arkasında sağlam b r da yayın yaptığı nett r. B r coğrafya derg s
n n b r yayın pol t kası vardır. Buna uygun
yayıncı bulunmayan b r k tabın dağıtımı, veya tar h derg s çer k açısından hang ko-
çer ğe sah p olmayan b r k tabın o yayınev -
okuyucuya ulaşması sağlıklı gerçekleşmez.
4 KALEMYÂR SAYI 2 5