Page 7 - KalemYar
P. 7

Ed tör                                                                               Ed tör

 n n tek b r havuzda çok karmaşık tar fler ve   Günümüzde b r k tabın okuyucu tarafından   n n  kapısının  önünden  geçmes ne  b le   nulardan söz edeceğ  bell d r. Kültür edeb -
 yöntemlerle yoğrulmasını gerekt r r. Yazıla-  okunması o k tabın doğru pazarlanması ve   gerek yoktur. Bu konuyu bu cümle  le b t re-  yat veya s yaset derg ler nde özell kle farklı
 nın gözden geç r lmes , yen den düzenlen-  güçlü dağıtım ağının gerçekleşt r lmes   le   l m. Bu ülkem z  ç n özell kle çok sıkıcı b r   görüşlere  yer  ver l r.  Böylece  daha  yaygın
 mes  uzun b r sürec  gerekt reb l r. Sonuçta   olab l r. B r yazarın tek başına bunu yapab l-  durum. Herkes n kend n  okuduğu b r yayı-  okuyucu k tles ne ulaşılmak hedeflen r.
 yayınlanmaya hazır b r ham madde ortaya   me gücü bulunmaz. Bu anlamda dağıtımcı-  nev n n bastığı k taplardan farklı düşüneb -
                                                          Derg   doğası  gereğ   her  yen   sayısında
 çıkarılır.  ların yayıncılardan daha da tekelc  davran-  len veya kend n  gel şt reb len b r nes l bek-  yen  konular, yen  yazarlar ve yen  bakışlar
 dıkları söyleneb l r. B r yazarın yazdığı b r k -  lenmez. Bu anlamda ülkem zde k taplar ke-
 B r de  ş n t car  boyutu vardır. (Öncel kle           le kend n  oluşturur. Bu derg   ç n d nam k
 el nde bulundurduğunuz derg  gönüllü b r              b r üretkenl k sağlar. Okuyucu derg n n her
 çalışmadır ve derg  sürec nde çalışan herkes          sayısında  derg   g b   yen lenme   mkânına
 t car  b r kazanç düşünces  olmadan gayret            sah p olur.
 göstermekted r). K tapta t car  süreç okuyu-             Derg   tek l  değ l  çoğuldur.  Çok  yazarlı,
 cunun k tabı alırken k tabın ücret  ödemes            çok konulu, çoklu bakışlı b r çay sohbet d r.
 şekl nde sonuçlanır. Yan  k tap satışında b r         Herkes  konusundan,  derd nden,  sev nc n-
 ürün satışı gerçekleşmekted r. Müşter  oku-
                                                       den  söz  edeb l r.  B r  muhabbet  ortamıdır
 yucunun kend s d r. Derg de yazar sadece
                                                       yan   derg .  Sayfalar  sade  harflerden  oluş-
 yazdığı  makaleden  sorumludur. Yazar   ç n
                                                       maz, res mlerden ve kend ne özgü res mler-
 gel r de bu makale  ç n ve b r defaya mah-
                                                       den ve tasarımdan oluşur. Yan  derg n n mu-
 sustur. Derg lerde t car  kazanç, derg  yan
                                                       habbet  de tatlıdır ve canlıdır.
 ürün satışından değ l derg lerde yer ver len
 reklamların karşılığında elde ed len reklam              Ded m  ya  k tap  kırmızı  ç zg m zd r.  En
 gel rler nden gel r. Bu uygulama kazancı rek-         koyu k tap muhabbetler nde b le k tap  le
 lam  gel rler nden  sağlanan  gazete   ş nde          okuyucu  arasında  üçüncü  şahıs  yoktur.
 daha bel rg nd r. Gazeteler de derg ler g b           K tap tek mükemmel dosttur. -Ancak k tap
 kazançlarını reklamlardan sağlar. Gazete sa-          okumak  ç n k tap  le beraber ıssızlığınıza çe-
 tışlarından öyle düşük kazançlar elde ed l r          k lmek  sters n z. Yanınıza k msey   stemez-
 k  gazeteler n ücrets z b r şek lde okuyucu-          s n z.- Derg   se dostlar grubudur. Derg de
 ya  ver ld ğ   çokça  olur. Yan   b r  gazeten n      herkes her şey  konuşur. Tecrübeler, umutlar
 okuyucusundan ücret talep etmes  tümüyle              paylaşılır. Çok ses, çok sesl k vardır derg de.
 ps koloj kt r.                                        Hayatın dört duvarın b le ötes ne, ekranlara
                                                       sıkıştığı  bu  dev rde  kalabalığa  karışmanın
 Elde ed len ürün hala ham olduğundan
                                                       b r yoludur derg   ş ... Bekler z.
 bunun  şlenmes   ç n b r yayıncının fırınında
 p ş r lmes  gerek r. Bu nedenle ham madde-
 ye sah p yazar b r bakıma yayıncıya muhtaç
 b r maraba g b d r. Daha kötüsü bu üret m-
 de sadece emek değ l tohum da yazana a t-
 tabın  güçlü  b r  yayıncı  ve  onun  üstünde   s nl kle  gerçek  m syonunu  gerçekleşt re-
 t r. Buna rağmen tarla sah b  yayıncı, tam b r
 güçlü b r dağıtımcıya  ht yacı vardır. B z m   mezler. Derg lerde k taplar  ç n anlattığımız
 toprak  ağası  g b   davranab lecek  b r  ko-
 g b  b r ülkede bu şansa sah p yazar sayısı  k    bu durumlar daha soluk b r şek lde görülür.
 numdadır.
 el n parmak sayısını geçmez.  Öncel kle her derg  kend  konusunu ve ren-
 Buna rağmen b r yazar neden b r yayıncı-  g n  özell kle bel rt r. Hang  çerçeve ve konu-
 Tüm bunların ötes nde b rçok yayınev -
 ya muhtaçtır? Çünkü arkasında sağlam b r   da yayın yaptığı nett r. B r coğrafya derg s
 n n b r yayın pol t kası vardır. Buna uygun
 yayıncı  bulunmayan  b r  k tabın  dağıtımı,   veya tar h derg s   çer k açısından hang  ko-
  çer ğe sah p olmayan b r k tabın o yayınev -
 okuyucuya ulaşması sağlıklı gerçekleşmez.
 4  KALEMYÂR                                                                     SAYI 2     5
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12