Page 18 - GençNazar - Edebiyat Kültür ve Sanat Dergisi
P. 18
aslında. Daha doğrusu hep m zde var. Çoğunluğun dı-
HİCHKİ şında kaldığımız anlar şte bu öğrenc lerde her b r m z
g b başta uyum sağlamaya çalıştı. Fakat gerek hocala-
FİLM ANALİZİ rın muameleler nden gerek a leler n n olumsuz durum-
larından hep b r engeller b r bahaneler oluştu daha
kutup yıldızını bulamamışlardı çünkü. Farklılıklarının n-
Batman Fen L ses K tap sanları kom k, ötek ve başarısız yaptığını düşünen bu
Okuma Grubu öğrenc lere farklılıklarının aslında onları onlar yaptığını
b r gösterecek öğretmene ht yaçları vardı, belk de. İşte
o öğretmen, Na na’ydı. Öğrenc ler n çler nde k l tle-
d kler korkuları rüzgara çev ren ve onlara uçmayı öğre-
ten , ‘neden’ ve ‘neden olmasın? ‘ arasındak farkı göste-
ren: ÖĞRETMEN...
Eğ t mde de , hayatta da her zaman k nc b r şans var-
dır, öğretmenler n asıl görev n n de öğrenc lere b r şans
daha vermek ve onlara yol göstermek olduğunu da
film aracılığıyla b r kez daha görüyoruz..
Den zde kaybolmuş gem lere yol gösteren
kutup yıldızı g b öğrenc ler n n ufkunu açarak
chk (Hıçkırık) film , Suddharth yatını ne denl zorlaştırdığına onların gözünde kutup yıldızı olmayı başarmış
Malhorta yönetmenl g n yaptığı , Beş yıldır öğretmenl k adına yaptığı baş- b r öğretmen n n h kayes . F lm n b ze kattığı
Hoyunculuğa uzun b r ara veren ve vurular kabul ed lmeyen daha yüksek maaşlı onlarca şeyden b r tanes de hastalık dah l h ç
dönüşü hıchk le ses get ren Ran Mukerj ş tekl fler olmasına rağmen onları da kabul b r şey n hayaller m ze kavuşmamıza engel ola-
(Na na)’n n basrol oyuncusu oldugu, 23 Mart etmeyen Na na, tam da bunları kabul etmeye mayacağı. Türkçe’ye hıçkırık olarak çevr len
2018 tar h nde yayınlanan, İMDB’s 7,5 olan çalışılırken öğretmen olab leceğ haber n film gerçekten de boğazımıza hıçkırık g b takı-
b r h nt drama film d r. alır, en güzel d r zaten b tt ğ yerden başla- lan eğ t m meseles n n ne kadar öneml oldu-
F lm Brad Cohen gercek hayat h kayes ması, z fir karanlıkta asıl ışığı görmek. ğunu hatırlatıyor geleceğ m z olan h çb r ço-
olan Sınıfın Önünde film n n b r h nt uyarla- Nasıl k öğretmen olarak kabul ed lm yor- cuktan umudu kesmemem z onları gözden çı-
masıdır. sa öğrenc yken de b rçok sorun yaşayıp on k karmamamız gerekt ğ n d le get ren bu mü-
İk ün vers te b t rm ş gerekl donanımlara okul değ şt rm şt tek sted ğ şuydu: ‘Sadece kemmel film nsanı duygu sel ne boğuyor. Her-
sah p b r öğretmen neden şe alınmaz? bana d ğer öğrenc lere davrandığınız g b
‘ça,ça!’ veya ‘va,va!’ sesler yüzünden m ? davranın.’ O’na bu olanağı sağlayacak ve kes n zlemes gerekt ğ n düşünüyor ve herke-
Değ l.. her farklılığı ötek leşt rme, toplumdan lham kaynağı olacak öğretmen n olduğu ve s n bu filmden alması gereken b r şeyler oldu-
ayırma çabası bu. Farklı nsanların toplum öğren m hayatının büyük kısmını geç rd ğ ğuna nanıyoruz
ç nde yer bulamaması, yargılanması ayrım okul St. Notnes H gh School... Ona lham ‘’Sıradan b r öğretmen s ze sadece öğret r. İy b r öğ-
yapılması... Bu farklılığa sah p olmayanlar, veren öğretmen n olduğu okula ondört yö- retmen anlamanızı sağlar. Çok y b r öğretmen nasıl uy-
tüm bu ayrımları yaşamayanlar ç n bas t b r nünü kaybetm ş gem c ç n kutup yıldızı ol- gulayacağını göster r. Fakat bazı öğretmenler, hayat
şey g b ama ya tüm bunları yaşayanlar... maya, lham kaynakları olmaya g d yordu bu boyu b z m lham kaynağımız olur.’’
F lmde başkarakter yan Na na, Tourette sefer. Öğretmenler m z n değer n daha çok anladığımız
sendromu olan ve öğretmenl ğe hayatını Yed ayda sek z öğretmen değ şt ren 9\F sı- bu filmden sonra hayatımıza yön veren lham kaynağı-
adamış kutup yıldızımız. Bu kez de Na na’nın nıfı toplam ondört öğrenc bu ondört öğren- mız olan , kalb m zde yer tutan tüm öğretmenler m ze
gözünden bakıyoruz farklılıkların daha doğ- c n n her b r nde de Tourette sendromu vardı teşekkür eder z. B z m kutup yıldızımız s zs n z.
rusu farklılıkların yargılanmasının nsan ha-
16 17