İlimize Yeni Atanan Öğretmenlerle Tanışma ve Bilgilendirme Toplantısı Yapıldı
İlimize yeni atanan öğretmenlerle tanışma ve bilgilendirme toplantısı, İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Mahmut KURTARAN başkanlığında gerçekleşti.İl Kültür ve turizm müdürlüğü konferans salonunda gerçekleşen tanışma ve bilgilendirme toplantısına İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Mahmut KURTARAN, Eğitim Müfettişleri Başkanı Hamit AYDIN, İl Milli Eğitim Müdürü Yardımcısı Mustafa ARSLAN, Şube Müdürleri Abdurrahim KUSEN, Mehmet Şirin TEMİZ ve son öğretmen ataması ile ilimize atanan öğretmenler katıldı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşının okunmasının ardından ilimizi ve milli eğitim müdürlüğümüzü tanıtan video gösterisinin ardından tanışma ve bilgilendirme toplantısı İl Milli Eğitim Müdürümüz KURTARAN'ın öğretmeneler yaptığı konuşmayla devam etti.
İl Müdürümüz Sayın KURTARAN, öğretmenlerimize ilimizin eğitim durumu, devam eden çalışmalar ve projeler hakkında önemli bilgiler sunarak eğitim alanında yapılan ve devam eden gelişmeleri paylaştı. Ayrıca, öğretmenlerin görevinin sadece bilgi aktarımı değil, aynı zamanda doğru davranışları öğrencilere kazandırarak onları en mükemmel varlıklar haline getirmek olduğuna dikkat çekti.
İl Milli Eğitim Müdürümüz KURTARAN, değerli genç öğretmenlerin büyük eğitim camiasına katılmalarını tebrik ederek görevlerinde başarılar diledi. Millî Eğitim Bakanlığımızın, 45 bin yeni atanmış öğretmenle güçlendiğini ve ülkemizin büyümesine katkı sağladığını vurguladı.
İl Milli Eğitim Müdürümüz KURTARAN: "Siz değerli öğretmen arkadaşlarımızın ilimize atanmasıyla birlikte öğretmen sayımız 9.441'e yükseldi. Batman tarihinin en yüksek öğretmen doluluk oranına ulaştığımız bir yıl içerisindeyiz. Bununla birlikte, sadece öğretmen sayısıyla sınırlı kalmayarak yaklaşık 1.500 çalışanımızı da bünyemizde barındırıyoruz. Milli Eğitim olarak, büyük bir aile olmanın gururunu yaşıyoruz.
Bazı projelerimizi sizlerle paylaşmak istiyoruz. Bunlardan biri olan EBAP (Eğitimde Başarıyı Arttırma Projesi), Sayın Valimizin liderliğinde başlatılan önemli bir projedir. Ülkemizin takip sistemini daha etkili bir şekilde kullanma konusunda büyük bir ihtiyaç olduğunu göz önünde bulunduruyoruz. Takip eksikliği nedeniyle birçok potansiyel fırsat kaçırılıyor ve eksiklikler göz ardı ediliyor. Bu projenin dört ana bileşeni bulunmaktadır ve kaymakamdan okul idaremize kadar tüm katılımcılar için özel giriş kodları sunulmuştur. Bu projeyi etkin bir şekilde kullanarak ilimiz eğitimi daha üst seviyelere taşımayı hedefliyoruz.
TÜBİTAK projeleri, çocuklarımızın eğitiminde önemli kazanımlar sunan değerli fırsatlardan biridir. Bu projeler, öğrencilerimizin bilim, teknoloji, mühendislik, matematik gibi birçok alanda yeteneklerini geliştirme, problem çözme becerilerini artırma ve yaratıcı düşünme yetilerini artırma şansı sunar. Bu nedenle, bu projelerin başarısını ve etkisini daha yakından takip etmek amacıyla kapsamlı bir takip sistemini hayata geçirdik. Okullarımızda gerçekleştirilen TÜBİTAK projelerini sayısal verilerle izlemek, hangi alanlarda daha fazla çalışmanın yapıldığını ve nelerin öne çıktığını görmemize yardımcı olurken, aynı zamanda bu projelerin niteliksel değerlendirmesine olanak tanıyor. Projelerin puanlama ile değerlendirilmesi, öğrencilerin ve öğretmenlerin daha fazla motivasyon kazanmasına ve proje odaklı öğrenme deneyimlerinin daha verimli hale gelmesine katkı sağladığını gözlemledik. TÜBİTAK projeleri, öğrencilerimizi geleceğin bilim insanları, mühendisleri ve yenilikçileri olarak yetiştirmemize yardımcı olurken, aynı zamanda okullarımızın bilim ve teknolojiye olan katkısını da artırıyor. Bu takip sistemi sayesinde, projelerimizin etkisini daha iyi anlama ve geleceğin liderlerini daha iyi hazırlama şansına sahibiz.
Bilinçli bir şekilde bilgi çağının içinde bulunuyoruz ve bu çağın getirdiği teknolojileri etkili bir şekilde kullanabilirsek büyük fayda sağlayabiliriz. Bu yıl Millî Eğitim Bakanlığı tarafından çocukların sınıflara telefon getirmemesi için yapılan çalışmalarla birlikte dijital öğrenme çalışmaları da yürütülecektir. Bu çerçevede, Milli Eğitim Kurumları arasında bir ilki gerçekleştirerek 'Dijital Sektörde Ben de Varım Projesi'ni hayata geçirdik. Bu projede hedefimiz, meslek liselerimizin bilişim öğrencileri ile görsel sanatlar öğrencilerini aynı platformda bir araya getirmektir. Bu iş birliği sayesinde bir grup tasarım yaparken diğer grup bu tasarımları kodlayacak. Bu sinema, reklamcılık ve benzeri sektörlerde kullanılacak animasyonlar, reklam filmleri ve diğer yaratıcı çalışmaların yapılmasına olanak sağlayacaktır. Projeyi üç aşamada hayata geçireceğiz. Bilgi çağının merkezinde bulunan Türkiye, bu çağın gerektirdiği bilişim yeteneklerini en üst düzeyde geliştirmeye kararlıdır. Bu hedef doğrultusunda, Türkiye'nin en büyük bilişim fuarı olan TEKNOFEST'i biliyoruz. Bayraktar firmasının bize sağladığı büyük bir destekle bir bilişim merkezi kurulacak. Bu merkez, bilişime meraklı çocuklarımız için bir merkez olacak. Öğrencilerimiz burada eğitim alacaklar ve ardından 'Dijital Sektörde Ben de Varım' projesi kapsamında dijital çalışmalar yapacaklar. İlerleyen dönemlerde Batman'da bir bilim merkezi kurulduğunda, çocuklarımız bu merkezde çalışmalarını firmalara dışarıya pazarlama fırsatına sahip olacaklar. Böylece, Türkiye'nin en iyi bilişimcilerini yetiştirdiğimiz nokta Batman olacak. Eylül ayının ortalarından itibaren, RAM'ın desteğiyle öğretmenlerimizin rehberliğinde, 30 bilişimci öğrenci ve 30 tasarımcı öğrenci burada çalışmalarına başlayacaklar. Bu gençlerin yetiştirilmesi, gelecekte daha aydınlık bir yarının teminatı olacak. İleride 'Türkiye'nin en iyi bilişimcileri nereden bulunur?' sorusunun yanıtı, şüphesiz ki Batman olacak.
Batman Milli Eğitim Müdürlüğü olarak, eğitim ve kültür alanında önemli bir misyon üstleniyoruz. Bu misyonumuzun bir parçası olarak, edebiyat ve kültür alanında iki resmi ulusal dergi yayımlıyoruz. İlk dergimiz olan 'Kalemyâr', tamamen edebiyat ve kültür odaklı bir yayın. Bu dergi, öğretmenlerimizin kaleme aldığı edebi metinlerle dolu ve 5. sayısı da yayınlandı. 'Kalemyâr', edebiyatseverlere zengin bir içerik sunuyor ve bu dergimize sizlerin yazıları, şiirleriniz ve bilimsel çalışmalarınızla katkıda bulunmanızı bekliyoruz. Sizin katkılarınız, dergimize daha da zenginlik katacak. Diğer bir dergimiz ise 'GençNazar'. Batman'daki okuyan öğrencilerimiz için özel olarak hazırlanan bu dergi, öğrencilerimizin kendi yazılarına, şiirlerine ve makalelerine ev sahipliği yapıyor. Batman'da okuma oranının yüksek olması, bu derginin hayata geçirilmesine ilham verdi. Bu öğrencilerimizin kitaplarla ve okumayla olan yakın ilişkilerini teşvik etmeye devam ediyoruz. Sizlerin dergilerimize katkı sunması, bu önemli inisiyatiflerin daha da büyümesine ve gelişmesine katkı sağlayacaktır. Batman'da eğitim ve kültür alanında önemli bir rol oynayan bu dergilerimize katkıda bulunarak, geleceğimizi daha aydınlık bir şekilde şekillendirmemize yardımcı olabilirsiniz.
Müdürlüğümüz, Batman ilinde eşsiz bir kültür ve eğitim kaynağı olan Batman Kitap Okuma Noktası'nı kurdu. Bu kurum, 80 ilde bulunmayan ve yepyeni bir oluşumun parçasıdır. İçerisinde tam 35 bin yeni ve güncel kitap bulunmaktadır. Bu kitaplar, öğrencilerimizin ve kitapseverlerin ihtiyaçlarına yönelik seçilmiş ve sürekli güncellenen kaynaklar arasındadır. Ancak bu eşsiz kütüphane sadece 35 bin kitapla sınırlı değildir; aynı zamanda TÜBİTAK Kütüphanesi'ni de bünyesinde barındırıyor. Bu da demek oluyor ki, anaokulundan liseye kadar tüm öğrenciler, TÜBİTAK'ın yayınladığı kaynaklara erişim sağlayabilirler. Türkiye'de milli eğitim müdürlükleri içinde benzeri bulunmayan, bağımsız ve sistematik bir çalışmanın ürünü olan bu kütüphane, eğitim ve kültür alanında çığır açan bir adımı temsil ediyor. Yeni eğitim yılında Sayın Bakanımızın başlattığı öğretmen buluşmalarını bu muhteşem mekânda gerçekleştirmekten mutluluk duyacağız. Batman Kitap Okuma Noktası, sadece bir kütüphane değil, aynı zamanda bilgi, kültür ve eğitim alanında Batman ilinin öncü bir merkezi olma yolunda ilerliyor. Bu projede emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz.
Tanışma ve bilgilendirme toplantısı ilimize yeni atanan öğretmenlere adına hediye edilen öğretmen önlüğünün giyilmesiyle sona erdi.