BATMAN İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

İl Müdürümüz, TRT GAP'ta "Dijital Sektörde Ben de Varım" Projesini Anlattı

TRT GAP Diyarbakır Radyosuna konuk olan İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Mahmut KURTARAN, canlı yayında "Dijital Sektörde Ben de Varım" projesinin detaylarını anlattı.
İl Müdürümüz, TRT GAP'ta

Batman'daki eğitim çalışmaları ile ilgili TRT GAP Diyarbakır Radyosunun "Yöremizden" adlı programına konuk olan İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Mahmut KURTARAN, program sunucusu Aslı HOCAOĞLU'nun "Dijital Sektörde Ben de Varım" projesi ile ilgili sorularını yanıtladı. İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Mahmut KURTARAN, dijital eğitim alanında büyük öneme sahip olan "Dijital Sektörde Ben de Varım" projesi hakkında bilgi verdi.

"Dijital Sektörde Ben de Varım projesinin amacı ve hedefleri nedir?" sorusuna İl Milli Eğitim Müdürümüz KURTARAN: "Dicle Kalkınma Ajansı ve Millî Eğitim Bakanlığımızın destekleriyle Dijital Sektörde Ben de Varım projemizi hayata geçirdik. Dijital Sektörde Ben de Varım projemiz yaklaşık üç milyon liralık bir finansal desteğe sahip. Bu destek, Dicle Kalkınma Ajansı ve Millî Eğitim Bakanlığımız tarafından sağlandı. Projemiz, özellikle çocuklarımızın bilişime olan merakları ve bizim bu alanda tespit ettiğimiz ihtiyaçlar sayesinde hayata geçirildi. Güzel Sanatlar Lisemizdeki öğrencilerimizin tasarımdaki becerileri ve meslek liselerimizdeki bilişim bölümlerinde okuyan öğrencilerin yazılıma olan ilgilerini birleştirmek amacıyla bu projeyi geliştirdik ve sunduk. Dicle Kalkınma Ajansı tarafından projemiz kabul gördü."

Projenin sunacağı eğitim programlarının uygulamaları hakkındaki soruya İl Milli Eğitim Müdürümüz KURTARAN: "Projemiz kapsamında, öğrencilerimizin tasarım ve bilişim becerilerini geliştirmek amacıyla dört ayrı laboratuvar oluşturduk. Bunlar; tasarım ve modelleme laboratuvarı, yazılım ve kodlama laboratuvarı, bir greenbox stüdyosu ve son olarak bir ses kayıt teknolojileri stüdyosu. Her bir laboratuvar, projemizin genel amaçları doğrultusunda özel olarak tasarlandı ve donatıldı.

Laboratuvarlarda eğitim alacak öğrencileri belirleme sürecimiz oldukça titiz bir şekilde gerçekleşti. Bu süreçte, bilişim ve tasarım konularına meraklı ve bu alanda başarılı işler yapmış olan çocukları öncelikli olarak seçtik. Bu projemizin amacına uygun, yetenekli ve hevesli öğrencilerle çalışmamızı sağladı.

Öğrencilerimize eğitim vermeden önce, projemizin eğitim kadrosunu güçlendirmek için öğretmenlerimize kapsamlı bir eğitim programı uyguladık. Toplamda kırk öğretmenimiz hem yazılım hem de tasarım konularında eğitim aldı. Ayrıca, ses kayıt teknolojileri ve greenbox stüdyosu kullanımı konusunda özel olarak beş öğretmenimizi eğitime aldık. Böylece, öğrencilerimize verilecek eğitimin kalitesini ve kapsamını artırmış olduk.

Öğretmenlerimizin eğitimleri tamamlandıktan sonra, öğrenci seçim sürecine geçtik. Şu anda projemiz kapsamında yaklaşık yüz öğrenci, okullarındaki normal eğitimlerine devam ederken aynı zamanda bu eğitimli öğretmenlerimizden tasarım ve yazılım konularında derinlemesine eğitim almaktadırlar."

Öğrencilerin seçimiyle ilgili sorulan soruya İl Milli Eğitim Müdürümüz KURTARAN: "Biz bu seçimi yaparken, öğrencilerin belirlenmesi sürecinde özellikle ortaokuldan itibaren Rehberlik Araştırma Merkezi'nden destek aldık. Çocukların bilişime olan merakları ve bu alandaki yoğun ilgileri, belirleme sürecindeki en önemli etkenlerden biriydi. Aynı zamanda, ailelerinin desteğini de çok önemsiyoruz. Belirlediğimiz çocuklar; bilişim, yazılım ve kodlama konularında belli bir seviyede olanlar. Bunlar arasında, TEKNOFEST yarışmalarına katılanlar ya da TÜBİTAK'ın düzenlediği yarışmalara katılan çocuklar da var. Şu anda eğitimlerimiz devam etmekte. Örneğin, dokuzuncu sınıftan itibaren kabul ettiğimiz bir öğrenci, okulunu bitirene kadar burada eğitim alacak. 10. sınıftan itibaren kabul ettiğimiz bir öğrenci ise, örgün eğitimde 10. sınıfa devam ederken, aynı zamanda bizim atölyelerimizde eğitimlerini sürdürecek. Çocukları seçerken, çocuğun merakı ve yeteneği öncelikli kriterlerimizdir."

Eğitim alan öğrencilerin istihdamına yönelik yapılan çalışmalar sorusuna İl Milli Eğitim Müdürümüz KURTARAN: "Projemiz kapsamında çocuklarla girişimcilik ve dijital girişimcilik konularında çalışmalar yapmayı planlıyoruz. Bu çocuklara belli bir seviyeye ulaştıktan sonra, kendi geliştirdikleri oyunlarını, animasyonlarını ve kodlama ile ilgili çalışmalarını pazarlama konusunda eğitim vereceğiz. Bu şekilde hem eğitimler sunacağız hem de sektöre giriş ve pazarlama konularında onları destekleyeceğiz.

Bu projenin devamı olarak çocukları yazılım, kodlama, oyun ve animasyon sektörleriyle buluşturmayı hedefliyoruz. Bu sektörler dünya çapında önemli bir pazar payına sahip. Türkiye'deki çocuklarımızın ürettikleri çalışmaları pazarlama konusunda da yardımcı olacağız. Ayrıca, onlara dijital girişimcilik eğitimi de vereceğiz. Projemizin amacı da bu yönde.

Projemizin bir devamında, Necat Nasıroğlu Vakfı tarafından ilimizde büyük bir bilişim merkezi kuruluyor. Bu merkez, çocukların sektörle buluşmalarını ve iş konularında görüşmeler yapmalarını sağlayacak bir alan olacak. Çocuklar bu merkezde daha ileri düzey eğitimler alacaklar. Ayrıca, T3 Vakfı ile iş birliği yaparak bir Bilim Merkezi kurmayı planlıyoruz. Böylece çocuklarımızı yazılım, yapay zekâ ve bilişim konularında istenilen düzeye getirmeyi hedefliyoruz."

Öğrenciler süreç içindeki başarı kriterleri ile ilgili soruya İl Milli Eğitim Müdürümüz KURTARAN: "Projemiz kapsamında, yazılım ve tasarım konularında eğitim almış öğretmenlarimiz, çocukların gelişim süreçlerini yakından takip ediyor ve düzenli olarak değerlendiriyor. Bu değerlendirmeler, çocukların ilerlemesini ölçmek ve onlara en uygun eğitim yollarını belirlemek için kritik öneme sahip. Ayrıca, Türkiye'de yazılım alanında kendini kanıtlamış özel ve kamu sektöründeki uzmanlardan da destek alıyoruz. Örneğin, TRT'deki 'Rafadan Tayfa' çizgi filminin yaratıcıları da projemizden haberdar ve bu çocuklarla bir buluşma planlıyorlar. Bu buluşma, dışarıdan objektif gözlemlerle süreci değerlendirmemize yardımcı olacak.

Projemiz aynı zamanda, yapay zekâ ve bilişim alanındaki çeşitli şirketlerin dikkatini çekmeyi başardı. Bu şirketlerden bazıları, çocuklarla tanışmak ve onların projelerini görmek için bizimle iletişime geçti. Çocuklarımızın çalışmalarını sektör profesyonelleriyle paylaşmak, onlara gerçek dünya bağlantıları kurma ve geri bildirim alma fırsatı sunuyor.

Ayrıca, çocuklar animasyonlar ve basit düzeyde oyunlar geliştirdiler. Eğitim süreci henüz yeni olmasına rağmen, geleceğe dair büyük umutlarımız var. Yazılım alanında bu çocuklarımız bize umut vaat ediyor. T3 Vakfı'nın yürüttüğü çalışmalar da projemize destek oluyor ve bizi heyecanlandırıyor. Batman'da gerçekleştirmeyi hedeflediğimiz projemizle ilgili hayalimiz, Türkiye'de en iyi bilişimcilerin ve yazılımcıların yetiştiği bir şehir oluşturmak. Bu, aslında bizim sloganımız."

 

 

Gap Mahallesi 2503. Sokak No3 Merkez / BATMAN - Santral (0488) 280 72 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.