İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Mahmut KURTARAN, ziyaret kapsamında okul müdürü Nurettin ŞİMŞEK'ten, okulun fiziki ve eğitimsel durumu hakkında bilgi aldı. ŞİMŞEK, okulun mevcut başarı durumu, altyapı imkânları ve eğitimdeki hedefler hakkında kapsamlı bir sunum yaptı.
Ziyaretin ardından KURTARAN, öğretmenlerle bir araya gelip öğretmenlerle sohbet etti. Öğretmenlere hitap eden KURTARAN, konuşmasında öğretmenliğin sadece bir meslek değil, geleceği inşa eden temel bir görev olduğunu vurguladı. Eğitim süreçlerinde öğretmenlerin rol model olarak öğrenciler üzerinde büyük etkisi olduğunu belirtti. "Değerli öğretmen arkadaşlarım; öğretmenlik kutsal bir meslek olmakla birlikte, içinde bulunduğumuz dönemde sorumluluklarımız çok daha fazladır. Bizim eğitmekle mükellef olduğumuz çocuklar, dijital dünya ve teknoloji ile iç içe büyümekte ve bu da maalesef onları birçok tehlikeyle yüz yüze bırakmaktadır. Eğitim süreçlerimizde, sadece bilgi vermekle yetinmek mümkün değildir; öğrencilerimize kazandırdığımız bilginin, davranışa dönüşmesi esastır. Çünkü davranışa dönüşmeyen bilgi sadece zihinsel bir yük olmaktan öteye geçemez."
KURTARAN, teknolojinin gelişimine paralel olarak öğrencilerin karşılaştıkları tehditlerin arttığını ve öğretmenlerin bu konuda hem öğrencilere rehberlik etmek hem de onları tehlikelere karşı korumak gibi büyük bir sorumluluğu olduğunu vurguladı. Aynı zamanda, öğrencilerin okulu en güvenli yer olarak görmeleri gerektiğini belirtti ve şunları ekledi: "Okullarımız, çocuklarımız için güvenli bir sığınak olmalı. Eğitimde hedefimiz sadece bilgi vermek değil, çocukları hayata hazırlarken onları ahlaki ve sosyal açıdan da donanımlı bireyler olarak yetiştirmektir."
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında öğrencilere kazandırılan bilgilerin sadece zihinsel gelişimi desteklemekle kalmayıp doğru davranışlar kazandırma üzerine de odaklandığını ifade eden KURTARAN, "Eğitimde asıl başarı, bilgiyi hayata geçirebilen bireyler yetiştirmektir." dedi. Bu modelle birlikte, öğrencilerin eleştirel düşünme yeteneği, problem çözme becerileri ve doğru davranış geliştirme süreçlerine daha fazla önem verildiğini belirtti. "Çocuklarımızı eğitirken onların bilgi birikimlerini arttırmak kadar, bu bilgiyi hayata doğru şekilde uygulamalarını sağlamak da görevimizdir. Aksi takdirde, bilgi, yalnızca bireyin omzunda bir yük olur. Bu nedenle öğretmenlerimizin, öğrencilerin zihinsel gelişimlerini desteklerken onlara kazandıracağı ahlaki ve sosyal değerler, eğitim sürecimizin en önemli parçasıdır."